• Kallemero79

"Graviddagbok"

Är det någon som vet om det finns någon sorts graviddagbok att köpa. Vet att man kan ta vilken dagbok som helst, men det hade varit roligt om det fanns någon speciell till gravida.....

• Svar på tråden "Graviddagbok"
  • baabo

Har för mig att jag sett en gravid bok med fakta som även har några sidor för att skriva om en egna uplevelser, kan det vara mammapraktikan? Kanske de vet i bokaffären?

• Näckrosen

Jag hade en som var en sida att skriva eget på och en sida med vad som ungefär hände den veckan i graviditeten, per uppslag. Jätterolig bok. Kommer dock inte ihåg vad den hette och just nu är den utlånad till min kompis, som hade den och jämförde sin graviditet med. /Cia

• Göta Holm

Jag har en. Kommer dock inte ihåg vad den heter just nu... Den har en blå utsida med lite bilder på. Öppnar man den från ena hållet är det jag som blivande mamma som ska fylla i och öppnar man den från andra hållet är det den blivande pappan ska fylla i. Det är egentligen ingen direkt dagbok, en fyll i bok mera. Typ "så här tänkte jag när jag fick veta att jag var gravid." Det finns lite plats för egna bilder oxå. Köpte den på en Bokia och jag såg den på Designtorget i Stockholm i höstas.

• Inki

jag rekomenderar helt klart "mammapraktika" av leni söderberg!! där kan man läsa vad som händer vecka för vecka, och varje vecka har också en del där man kan skriva egna anteckningar. andra hälften av boken heter före och efter förlossningen där man kan läsa massa om allt man vill och behöver veta och slå upp!! finns även ett litet kapitel för pappor. mycket mycket bra!!!
    sen finns det en liten rolig bok som heter "med magen i vädret", där står också vecka för vecka, och plats för egna ant! dessa två böcker har jag och klarar mig utmärkt!!

det är mina boktips!!!!

• AL79

Jag har köpt "Med magen i vädret" den är jätte bra och jätte rolig.

• Babe

Jag har både "mammapraktikan" och "gravid vecka för vecka" -av Gitte Dencker.
    Båda finns billigast hos Bokia, och med supersnabb leverans! Tycker bäst om "gravid"-boken som är liten och behändig med bra info(om bebin & mamman, vecka för vecka), med plats för egen veckodagbok, en bok man vill ha kvar till bebin...
    Dessutom är den billig.
    Babe

Svar på tråden "Graviddagbok"