• PcoBella

    Tvillingar- olika stora!!??

    Hej!!
    Har en liten fråga....

    Var på UL igår (v8) där man konstaterade att det var tvillingar (tvåäggs)!! MEN, den ena var lite mindre än den andra! Dr sa att det kunde innebära att den kanske inte klarade sig!

    Min fråga är.... har fler haft det så här, och hur har det gått???

  • Svar på tråden Tvillingar- olika stora!!??
  • Spaceray

    Men såg ni hjärtat på båda bebisarna?? För i sånna fall har jag hört att det oftast går bra... Mina var dock lika stora så jag har ingen egen erfarenhet. Hoppas det går bra!!! När ska du tillbaka nästa gång?? Lycka till och grattis!!!

  • PcoBella

    Tackar för lyckönskningarna!

    Ja man kunde se att de båda hade hjärtan och att de slog.
    Ska på nytt Ul kring v10-12, har ej fått datum ännu.

    Är lite orolig, men man kan ju inte göra så mycket...

  • Taffer

    Trodde inte man kunde se om d var enäggs eller tvåäggs. Har läst d nånstanns.

  • PcoBella

    Jodå, man ser det. Mycket tydligt tom. Men det är kanske olika från person till person.

  • sigana

    Jag gjorde ett VUL precis som du i v 8, pga blödning. Jag trodde att jag fått missfall och blev jättepaff när det visade sig att det fanns TVÅ små liv där inne! Den ena var då mycket mindre än den andra men båda levde. Jag fick precis som du veta att risken att den lilla inte skulle klara sig var överhängande, men vid nästa UL var de i princip jämnstora. Är nu i v 25 och båda är med i matchen fortfarande även om den ena nu ligger lite efter i storlek igen, men de verkar pigga och ok i övrigt. Ska på nytt tillväxtUL om 2 v igen för att hålla fortsatt koll så att det inte börjar skilja för mycket.

  • Selma77

    Jag var med om samma sak, fast lite tidigare. Fick det beskedet v.6+3.
    På andra vul v.8+1 var de lika stora och med tickande hjärtan.

    Lycka till!

  • Liv 1

    Mina twins var inte lika stora men de hade var sitt tickande hjärta och min läkare sa att de inte är exakt lika stora inte betyder något alls eftersom det är svårt i vissa fall att mäta så exakt som på någon millimeter!

  • PcoBella

    Skönt att höra era erfarenheter... man blir lite lugnare...

  • lajjalo

    jag väntade ju trillingar.
    den ena var mindre enda från vecka 11, men i v28 sa läkarna att det inte såg ljust ut, att hon antagligen hade en kromosomskada och inte skulle klara sig.
    i v33 snittades jag två flickor vägde 2kg var och lillan 925g. men hon var frisk som en nötkärna och alla barnen visade sig vara enäggs!!!
    idag är flickorna nästintill jämnstora och den lilla har inte utmärkt sig på annat sätt (kanske lite svårare att koncentrera sig)
    de fyller 11 år i sommar.

  • Patrik vill bli Pappa

    Huu,,nu blir jag extra spänd hur våra små växt,,sist vi såg dom för en vecka sen så va dom i alla fall lika stora (16mm),nu ska vi på återbesök imorrn, då är vi i mitten av v 9.
    Vi började ju med 5 st och dom växte sig liika stora allihopa tills vi gjorde kirurgisk abbort på 3 st förra måndagen.

Svar på tråden Tvillingar- olika stora!!??