• Missy Cat

Ni som solar, har ni fått pigmentfläckar?

Nu har jag pinats hela vintern, orkar inte vara blek längre, det passar inte mig liksom
    Men jag har hela tiden dragit mig för att sola solarium pga att jag är rädd att få pigmentfläckar som sedan alltid finns kvar!

Hur pass vanligt är det egentligen?
    Har någon av er solariepinglor fått några fläckar??

• Svar på tråden Ni som solar, har ni fått pigmentfläckar?
  • Mamma Lotta

Jag vet att man kan känna sig blek och trist efter en lång vinter, men jag tror inte det är så bra att sola under graviditeten , har för mig att det inte är bra för fostret men kolla med din BM vad hon säger pigmentfläckar fick jag av vanlig sol oxå så det har nog ingen större betydelse men som sagt kolla med din BM innan du lägger dig i solariet.. Mvh Lottis

• Missy Cat

Jag har redan tagit reda på att det inte är skadligt för barnet om man solar.
    Det man kan göra är att lägga en handduk under och över magen, för det starka ljuset kan göra att barnet vill vända sig bort från det.

Jag är mest bara rädd för pigmentfläckar

• BeDee

Jag har inte provat solarium, men jag va utomlands i 2 veckor i början av graviditeten och jag fick några pigments fläckar på ena armen... Inte så farligt men kanske inte så kul i framtiden? Så jag skulle nog inte ta några risker, men det är ju självklart upp till var och en. / Disah

• Mamma Lotta

Jag fick pigment fläckar på överläppen, de var en fläck som var mörkare än övriga huden den kommer tillbaka varje år men inte lika markerad som under grav...men det kan ju variera en del får vita fläckar och en del får mörkare fläckar...så hur du ska göra vet jag inte. Min mamma solade en del när hon var gravid och hon fick inga pigmentfläckar men det är nog individuellt...så det är nog en chansning oavsett...Mvh Lottis

• Missy Cat

Ja, man skulle ju bli väldigt ledsen på att chansa ochsen se ut som en prickig korv

Testade spray tan igår!
    Men det känns inte lika bra som att sola..
    Och mina händer är helt fläckiga..
    Har försökt skrubba dem i en timme, utan något större resultat!

Jag som ville vara så brun och fin nu till påsken!

*Ledsen*

• Green Mango

precis som du tröttnade jag på att vara så himla blek, såg sjuk ut... bestämde mig för att gå och sola solarium men efter fem minuter klev jag upp det kändes helt fel, bäbisen började sparka nått helt otroligt! det va inte som vanligt utan mycket mycket mer! så jag gick där ifrån, men efter en vecka ficka ja för mig att jag bara hade inbillat mig och gjorde ett nytt försök... med handuk på magen, men samma sak då...
    så ja får väl vara blek då, vill ju inte sola när det kändes så himla fel!
    Tror man får känna efter själv men för mig så kändes det inte alls bra.

en blekis

• Missy Cat

Det blev nog lite ljust för bebisen
    Jag tror man måste ha handuk även under sig.. Runt hela magen-ryggen

• Green Mango

oki kanske får prova med en handduk under me då

• lollan82

jag vågar inte sola alls nu..
    känns inte bra att skicka det starka löjuset till bebben heller.. och fläckarna.. nej tack.. jag köpte supersunic spraytan.. den är grym!! blir fint brun och ger jämn färg.. torkar på tio min..

• Prego75

Jag fick pigmentfläckar under förra graviditeten, det tog flera år innan de försvann. Hade dels på överläppen och dels en stor blaffa i pannan - inte kul MEN jag har solat denna gång också, men varit vaksammare på resultatet och ahr hittills klarat mig utan flcäkar.
    Solar alltid men en handduk på magen!

Svar på tråden Ni som solar, har ni fått pigmentfläckar?