• LindaMarie

Motionsträning inne?

Någon som har något bra tips på vad man kan skaffa sig för att träna motionen inomhus? Har inte möjlighet att komma ut i den omfattning jag behöver. Har funderat på en sådan där liten steppmaskin eller löpband,men det får inte vara dyrt! Några råd och tips?

• Svar på tråden Motionsträning inne?
  • totten

Du kan kolla på www.tvshop.se och vissa affärer bl.a sport och coop kanske har några cykelmaskin.

Min mamma fick en cykelmaskin i julklapp och den är verkligen värd att ha! tänker kanske köpa en egen men funderar på löpning maskin det är kanske roligare att springa.

• bumbi wilmas mamma

Hej jag har en orbitrek som jag har beställt från tvshop. Den tycker jag är bra det blir unge fär samma träning som stavgång.

• karatelinda

Hemma hos oss har vi både en boxningssäck och en tja.. muskelträningsmaskin "Total Gym" heter den. Så då får man både konditionen och musklerna. Total Gym är verkligen nåt jag kan rekommendera om man vill träna muskler och lite kondition! Säcken är jättebra för konditionen, men då måste man ju skruva fast den i taket också. Inte så svårt, men jobbigt om man inte vill ha den hängande hela tiden..

• Trynträ

Nu vet jag inte vilken stepmaskin du tänker på men är det en sån där liten en med bara två trampor på och inget mer så tror jag den gör varken till eller från. Då är det nog effektivare med promenader eller stavgång.

Hellre en motionscykel isåfall eller en trappmaskin av högre kvalitet. Tyvärr är de väldigt dyra om man vill ha en gym-typ. Såna med kolvar funkar väldigt dåligt tycker jag eftersom de blir väldigt varma så man får inte trampa för länge på dem.

Såg ett löpband i Haléns som verkade rätt bra 147.14.240.75/shop/Assets/images/gra_platta.gif Kanske kan vara nåt.

Svar på tråden Motionsträning inne?