Lock/plattång
Jag behöver tips på en bra locktång och en bra plattång, eller om det till och med finns sånna 2 i 1 som är bra??
Jag behöver tips på en bra locktång och en bra plattång, eller om det till och med finns sånna 2 i 1 som är bra??
någon?
Jag har en plattång som jag köpte på en frisösalong. Är väl bäst att köpa där. Men det är väldigt dyrt. Köpte min när det var utförsäljning och betalade då bara 495:-
Jag vet inte om den heter det, men på den står det GA.MA
GAMA är bland de bästa märkena.. men tyvärr ganska dyrt.
Jag köpte en plattång på onoff för 399kr och den är suverän. Det är bäst om den har keramiska plattor som sliter mindre på håret och har jämnare värme än vanliga plattänger.
Locktång har jag en gammal som fungerar bra så jag vet inte vilka nya som är bra eller inte. Dock tror jag inte på såna billiga med utbytbara delar, typ 2 i 1..
Gå till en frisör och hör med dem om du vill ha riktiga grejer.
Lycka till!
Gama är outstanding! Värd varenda krona. Har haft min ett år och använt den varje dag! Jag betalade 700 tror jag, men ibland har de rea på sådana lite här o var. Finns hos frisör.
Jag har en Gama. Har haft en Remington förut och den var ok men inte alls lika bra. Mkt billigare dock...
Vad bra då vet jag!
Måste fråga vad man har i håret innan man plattar det, några bra tips?
Enligt min frisör behöver man inte ha i nåt före om man har en keramisk tång. Se till att köpa en sådan, de glider mycket bättre och bränner inte håret lika lätt. Om man använder plattången ofta (som jag, varje dag) så kan man köpa antingen silkesdroppar eller mousse med silke i för att skydda håret. Då blir det blankt och fint också!
blueberry - vad heter plattången du köpte på onoff?
stitch - vart kan man köpa silkesdroppar eller mousse m silke, överallt eller?
Jag köpte mina hos frisören.
Jag har också en GAMA som jag älskar!!! Det är lätt att bli beroende...
Jag använder någon slags creme som skyddar och gör att håret håller sig platt längre, tex Sleek Look Extreme styling cream från Matrix.
stanna - och den där cremen kramar man bara in i håret innan man använder plattången? Hur gör man egentligen med tången, finns det nån bruksanvisning till när man köper den? Är det svårt/jobbigt? *nybörjare*
Det är jättelätt! Och bruksanvisning finns säkert!
Cremen har jag i när håret är fuktigt. Men håret ska vara torrt när man plattar så antingen får det självtorka eller så blåser jag det.
Att platta är jättelätt. Jag har axellångt hår och brukar börja under ifrån. Jag sätter upp överhåret med en klämma och släpper ner lite i taget som jag plattar...
Den hette BaByliss Ceramic.. Det finns en smal och en tjock beroende på hur mycket hår du har..