• SolochMåne

Finns trappgrind till spiraltrappa?

Å, jag hoppas någon kan hjälpa mig. Vi har en spiraltrappa som står fritt i hallen, alltså ingen vägg att fästa grinden i och spjälorna är rundade. Finns det någon trappgrind som passar tilll en sådan trappa?

Sååå tacksam för svar!

• Svar på tråden Finns trappgrind till spiraltrappa?
  • väntar o längtar

Vi har fäst den ena grinden runt en av stolparna med hjälp av såna där kraftiga spännband i plast - du vet såna där som man inte kan dra ut när man väl dragit åt.
    Det är det bästa vi kunde komma fram till.

• SolochMåne

väntar och längtar,
    det är precis såna band jag har tänkt på med att vi skulle få ta till, men jag vill helst slippa... Men det är ju bra att veta att det funkar i alla fall. Tack för svaret!

Så jag hoppas på fler svar och att det verkligen finns en grind som passar - eller

• väntar o längtar

Det viktiga är ju att hela tiden se över banden för de kan ju glida lite. Vi har bytit ut nåt av banden under tiden.

• SolochMåne

ah, ok det är bra att tänka på. Tack igen!

• SolochMåne

Finns det verkligen ingen grind som passar till spiraltrappa alls på marknaden?

• TjorveniSkåne

Finns olika lösningar. "Rullgardin på tvären" heter kiddy guard, finns i babyaffärer.

Finns också något som ser ut som en sexkantig bur som man kan sätta runt hela trappan. Minns ej namnet på denna, finns som modulsystem som skydd för öpnna spisar o.dyl. Finns också i babyaffärer.

Man kan ev låta en smed göra en grind, beror på hur det ser ut.

Lycka till!

Svar på tråden Finns trappgrind till spiraltrappa?