Jag har stått på både Arlanda och Skavsta vid flera tilfällen och haft "turen" att aldrig råka ut för något. Men som vanligt gäller det ju att man utsättersig för en viss risk när man ställer sin bil på en långtidsparkering, i ett P-hus, ute på gatan, i sin carport osv. Hur har du din bil parkerad i vanliga fall????
Jag har råkat ut för inbrott i två av mina bilar sedan 1981. En stod på P-platsn utanför hyreshuset. En stod i car-port utanför vår bostadsrätt. Har också fått skadegörelse på en bil för 20 år sedan när bilen stod på gatan över natten.
Vad jag vill ha sagt med detta är att man aldrig är säker. Du kan ha din bil i garaget på din villafastighet. Under ett inbrott i villan medan du är bortrest stjäl tjuvarna värdefull konst och dyrbar hemelektronik och avslutar med att stjäla dina bilnycklar och fraktar bort allt gods i din stulna bil....
Alltså, hur man än gör har man svansen bak! Se till att din bil har en bra försäkring, larm och kanske elektronisk startspärr. Ställ den sedan där det är bekvämast för dig.
Lycka till och trevlig resa!