• Monalisan

När badhus efter tatuering?

är 3 veckor för tidigt att åka till badhus efter man gjort en tatuering?

• Svar på tråden När badhus efter tatuering?
  • Keisha

japp, eller ja det é olika.... det beror på hur länge sedan ruvorna ramla av.....
    efter det att alla ruvor har ramlat av ska du vänta MINST 3 veckor.....

• Blah

Ja, det är det definitivt. Undvik bad så länge som möjligt, helst några veckor till.

• MyFine

Där jag gjorde min tatuering sa dom att man skulle undvika att blöta den på två veckor.. Alltså, inget badande, endast korta duschar.

• Fåret Shaun

ruvor????
    När jag gjorde min sa han att det var ok att göra det man brukar så fort det kändes bra. Så jag var och simmade ca 2v efter den var gjord.

• Monalisan

ok....ett par veckor till då.

• Keisha

hoppas du slapp gör om den då.....
    alla som jag har gjort, har det alltid varit samma sak, minst 3 veckor efter det att ruvorna har ramlat av, då é den färdig läkt

• Blah

Du bör även undvika solarier (nu vet jag ju inte om du solar, men många gör det i anslutning till bad). Min personliga åsikt är att man ska undvika solarier över huvud taget - även om tatueringen är läkt. Inget ser så illa ut som tatueringar som förstörts av för mycket sol och bad.

• Fåret Shaun

Jag fick duscha som vanlig bara jag smorde in mig, innan det var läkt. Själva tatueringen kladdade lite, men det skjölde jag av innan jag gick och la mig på kvällarna.
    Vad har tatueraren sagt eller lämnat för papper till dig, skötselpapper?
    Man brukar få det hos tatuerare och piercare.

• Keisha

håller med dig ----> Üksiklane
    det é inte snyggt med en blek tatuering.....
    hehe fast min på benet é det, kvittar hur mycket jag än smörjer, men men olika hud på olika ställen av kroppen.....

• Keisha

Om du frågar mig Trogga.....
    så nä jag har inte fått några papper....
    men båda mina svärföräldrar är tatuerare, så det é där ifrån jag vet + att man träffar många inom det yrket oxå, o dom säger samma sak

Svar på tråden När badhus efter tatuering?