• Anonym

Har drömt om en kille i klassen-för 3:e gången nu!Vill INTE!!!:-(*LEDSEN!*

Nu har det hänt för 3:e gången! Har drömt om en kille i min klass!Det är en kille som jag verkligen inte är intresserad av!Visst ser han ok ut,men han är mer en sån som man är lite "rädd" för,eller alltså,vill känna sig accepterad av.Lite som de "tuffa" killarna i skolan,när man gjorde allt för att inte bli mobbad.Inatt drömde jag tom att vi kramades!Jag blir skitledsen varje gång jag drömt såhär,för jag vill verkligen INTE ha honom!Jag kollar ju knappt på honom i skolan,han är som vem som helst,förutum att han själv utmärker sig så alla ser/hör honom då.Vet inte vad jag ska göra,blir förtvivlad av detta!
    Är det nån mer som börjat drömma konstiga och dumma drömmar?
    Vet inte om det har med det att göra,men jag är gravid i 7 månaden?
    HJÄLP!

Kramar en ledsen "drömmare"

• Svar på tråden Har drömt om en kille i klassen-för 3:e gången nu!Vill INTE!!!:-(*LEDSEN!*
  • Anonym

du är inte ensam om att ha jobbiga drömmar. jag drömmer om mitt ex stup i kvarten. min kompis säger att det är ett sätt att bearbeta allt jobbígt man har i sig efter den personen. tur man inte pratar i sömnen, säger jag bara. sen får man se till att inte tänka för mycket på det, man kan ju trots allt inte styra sina drömmar. så det är väl bara att låta det va, liksom. hälsningar anonym v32

• Full av förhoppning

Men snälla du....
    Förlåt mig men du verkar lite väl överkänslig. Jag menar inte det för att vara elak, men man har INGEN som helst kontroll över vad man drömmer. Jag kan drömma att jag mördar någon men det betyder något helt annat... det kan betyda att personen jag mördar symboliserar en sida hos mig själv som jag håller på att förändra.

Att du drömmer om en kille du träffar i skolan är väl inget konstigt alls... du skriver dessutom att du inte gjort nåt dumt i drömmen...
    Man kan drömma precis vad som helst....det kan ingen ha dåligt samvete för. Även om du drömt att du gjort något med honom så betyder det INTE att du vill göra det i verkligheten.... slappna av nu och lägg inte så mycket last vid dina drömmar... det finns viktigare saker att bry sig om eller må dåligt över än sånt.

Lycka till och ha det så bra
    //Linda

• Anonym

TS:

Tack för svar!Grejen är att jag knappt kom ihåg drömmen först ens!Tänker ALDRIG på den här killen annars,så jag förstår ingenting Hua!Hoppas det ger sig!*ler*

Kram

• gurlie

Kanske du drömmer om honom för att känna att du inte behöver "vara rädd för honom". man bearbetar ju allt i drömmarna.

En gång drömde jag om en kille jag kände (tror inte att han i sig hade nåt med saken att göra, det var bara han som fick vara utseendet)

Jag drömde i varje fall att han tog mina skor. Pratade med en kompis mamma som är medium, hon rådde mig att försöka drömma igen om honom och den gången ta tillbaka skorna. Det handlade om att jag inte skulle låta någon styra över mig, utan själv bestämma mina vägar... efter närmare eftertanke så stämde detta in på min situation just då.. Hade väldigt svårt att "släppa" en person..

SE till att dröm om honom igen och säj allt du velat (men inte vågat) säga till honom., kanske är skönt.. eller kanske du ska ge honom en örfil....

= )

kram

• tjoppaloppan

När man drömmer om personer så är det nästan aldrig det handlar om att man vill vara tillsammans med den personen.

Vad det oftast är, är att DE EGENSKAPER SOM DU FÖRKNIPPAR med den personen vill komma till tals INUTI dig.

Om ni kramades inatt, tolkar jag det som att du håller på att integrera dessa egenskaper inom dig.

Fundera på vad han står för, för dig.
    Eftersom du drömmer upprepat om detta,
    och upprörs när du vaknat så är det viktigt.
    Ditt undermedvetna försöker komma till tals och säga dig något här.

Hoppas att du blir klok på vad. Du har svaret inom dig.

• NovaAlexandra

Det bästa sättet att sluta drömma en jobbig dröm är att inte tänka på drömmen, inte berätta om den för någon. Så länge du tänker på den/pratar om den finns den kvar i ditt medvetande och du kommer drömma den igen.

• ladyhawk

Jag har drömt om så många olika, en del intressanta men också totalt ointressanta människor, som gjort att jag tappat hakan. Det är nog väldigt vanligt.

• Anonym

tjoppaloppan:Vet inte vad det är för egenskaper jag förknippar med honom,men jag är inte ett dugg lik dom!är inte lika framåt osv...är mer blyg.så jag vet inte alls.önskar iofs att jag vore mer framåt,men ananrs har jag ingen aning om varför ja drömmer såhär?har aldrig drömt att vi kramats,tills nu blir skitledsen,tänker ju aldrig på den här killen annars!
    fy för drömmar!*ler*

• Anonym

tack snälla för era svar!jag brukar bara tänka/oroa mig för drömmen precis efter jag drömt den,det är inget jag går och tänker på sen!så jag tror den försvinner ur mitt lilla huvud snart

• Rusty

Alltså, att du drömmer om den här killen och att ni kramats betyder inte att ditt undermedvetna säger att du borde kramas med honom i verkligheten, eller att du undermedvetet önskar vara otrogen med honom! Om det nu är så att han är framåt och du ibland önskar att du vore mer framåt men inte är det, så tror jag att lösningen är där: Ditt undermedvetna säger dig att du skulle må bra av att vara mer framåt!

Kom ihåg att det är inte honom som person du drömmer om, utan det han representerar. Sätt dig ner och fundera på vad du skall göra för att bli lite mer framåt. Gör en plan och försök följa den. Då tror jag att snubben försvinner ur dina drömmar.

Drömmar har man för att bearbeta intryck, både positiva och negativa. Jag har hört att man drömmer extra mycket "konstigheter" när man är gravid. För att bearbeta gammalt och förbereda sig för det nya livet med barnet. Själv har jag drömt om att jag hånglade med Bert Karlsson. Så jag KAN inte gå runt och tro att det skulle vara min innersta hemliga dröm!

• Anonym

TS:

Rusty:Bert Karlsson?jisses!*fniss*Nej,du har rätt!Ska försöka strunta i att jag drömmer så tokigt! Kram!

• ladyhawk

Om jag drömde om Bert, skulle nog jag också må lite risigt ...

Svar på tråden Har drömt om en kille i klassen-för 3:e gången nu!Vill INTE!!!:-(*LEDSEN!*