• Orchidea

Varför får man ståpäls/rysningar?

Varför börjar det krypa i kroppen då man talar om andar och andra ockulta fenomen? Jag är intresserad av "andra sidan" och brukar ibland diskutera dessa saker med mina kompisar. Trots att jag är helt lugn, känner jag ofta att det börjar krypa/rysa i speciellt övre kroppen. Är detta något man orsakar själv, eller blir man i det läget mer mottaglig för "andra sidan"? Vad är er syn på saken?

• Svar på tråden Varför får man ståpäls/rysningar?
  • skotertjej

Har aldrig tänkt på det som du beskriver det.
    Ja, kanske blir man i det tillståndet mer mottaglig.
    Vet inte men det låter ju ganska troligt.

• marina81

Själv är jag så "tråkig" att jag tror att det beror på att man talar om något man tycker är spännande och kanske lite obehagligt. Vi människor har en fantastisk förmåga att påverka vår fysiska kropp med medvetna och omedvetna tankar och känslor. Prova att tänk på en person du avskyr och lägg märke till hur din kropp reagerar. Tänk sedan på någon du tycker om. Du kommer att få två totalt olika fysiska reaktioner. Det du beskriver i ditt inlägg hör nog till samma fenomen.

• Syster Veronica

Jag tror precis som marina så jag skriver helt fräckt under på hennes inlägg. :D

• Just trust me

JAg har varit och besökt ehtt hemsökt ställe (Borgvattnets prästgård).. Och där hände det mig det man bara läst om, att håret i min nacke reste sig..Försökte trycka ner det men deet reste sig igen!!! Så jag flytta mig till en annan platts helt enkelt, jag tror det är ett starkt tecken på att man inte är ensam och att dessa oroliga vill få ens uppmärksamhet... Men detta var långt ifrån det enda som hände!!! ;(

• Syster Veronica

Just trust me - jo, i sådana situationer händer det oftast mig också att håret reser sig och då tolkar jag det som att det är en intensiv energi/energier just då och där. När man pratar om händelser och "ryser" och håret reser sig tror jag som ovan.

• Just trust me

Jo det år nog någon sorts energi.. Man får vara gla att man fått möjligheten att kunna känna detta, för det är inte som vilken rysning som helst långt i från ;) Men det är väl bara att gå på magkänslan, den brukar ju alltid funka..

Svar på tråden Varför får man ståpäls/rysningar?