• Kary

Ruccolasås? Behöver recept!

Var på middag igår där en otroligt god ruccolasås serverades. Den innehöll tydligen ruccola, pinjenötter, parmesan, olivolja etc och jag fick höra att jag skulle kunna hitta recepted på DN.se. Har dock sökt där helt förgäves. Är det någon som har ett recept på denna otroligt goda sås?

• Svar på tråden Ruccolasås? Behöver recept!
  • Mamma Ia

Med det innehållet i "såsen" låter det ju som en form av pesto. Om du söker på pesto på dn.se kanske det dyker upp något???

• Kary

Tack! Hittade också dessa recept men hon sa ju att det skulle vara ruccola i såsen. Är helt förvirrad. Men tack ändå...

• Kronkan

Låter gott, vad åt ni till såsen?

• vics

är det inte bara att byta ut basilikan mot ruccola då? pesto innehåller ju det du skrev förutom ruccola då....
    annars får du väl be snällt om receptet där ni åt det

• lata kocken Johanna

"pesto" kan man göra på allt möjligt

ex ruccola, spenat, nässlor, isbergssallad(!), soltorkade tomater, ugnsbakad paprika mm
    och pinjenötterna kan man byta mot tex valnötter, cashew, solrosfrön, mandel...

så det är inte otroligt att det står som ett tips i ngt pestorecept bara

• lata kocken Johanna

hehe - det var pesto

• Kary

Åh tack! Hann inte läsa svaren innan vi åt så jag improviserade. Hittade ett recept på ruccolapesto och sedan lade jag till två msk mini fraiche. Det blev precis så som det vi fick igår. Smaskens! Testa gärna... :)

Svar på tråden Ruccolasås? Behöver recept!