• Miatanten

Trasig dragkedja på skötväska=reklamation?

Har haft vagn och tillhörande skötväska i 6 månader nu och nu har dragkedjan gått sönder.. Den liksom öppnar sig på fel ställe?
    Har man rätt att reklamera den eller är det normalt slitage?
    Känns ju lite trist på en skötväska för nästan 1000 spänn...

• Svar på tråden Trasig dragkedja på skötväska=reklamation?
  • getingmidja

Tycker du helt enkelt ska höra efter där du köpte den!
    Väskan borde ju verkligen hålla längre än så.

• lillsmurfen

Helt klart en reklamation.

• Miatanten

E d så?
    Jag ska ju självklart ringa o höra på tisdag, men det är ju en helgdag först.. Suck! Var tvungen att höra här så jag kan sova lugnt inatt..

• Pojkmamma

Jag tycker inte du skall ringa först utan åk dit direkt. Buss på dom bara

• Miatanten

jaaa, bara det att jag måste åka till stan då! Kanske bäst att ringa först så man inte åker i onödan..

• anna68

Helt klart en reklamation! Klart den ska hålla längre än ett halvår, det är inte normalt slitage. Jag tycker inte att du ska "höra" med affären, utan bara gå in och säga att du vill reklamera väskan. Stå på dig, så de inte snackar omkull dig!

• Miatanten

Okej okej! Jag ger mig... Ska åka in o kräva att dom fixar det!
    Vågar det nu när jag vet att det är en reklamation!

• Grenadjären

Med kvittot sparat så bör du få byta väskan. Borde inte vara några problem. Ett blixtlås ska hålla längre än sex månader.

• Aelwa

Tänk även på att om det gått mindre än 6 månader sen köpet ska du inte behöva bevisa att du handlat varsamt utan om de skulle säga något sådant måste de bevisa det. Vilket de såklart inte kan eftersom de inte var där.

Kramar

• AnniaB

Fast du kan inte kräva en ny väska, däremot måste de fixa den.

• tahira

Det bästa tror jag är (om du inte redan fixat det nu) att kontakta väsktillverkaren direkt, istället för att gå igenomåterförsäljaren. Får mab fråga vad det är för märke?

The hand that rocks the cradle is the hand that rules the world
  • HumDis

Om det gått mer än 6 månader måste du bevisa att du inte gjort sönder den pga oaktsamhet mm. Dock brukar de flesta företag vara ganska schyssta. Du kommer nog inte att få en ny väska utan de kommer att laga den.

/ HumDis
  • Miatanten

Ja, jag vill ju bara ha en fungerande dragkedja så att dom lagar den duger bra!
    Det är Bugaboos skötväska och jag har pratat med butiken där jag köpte den. Dom har sagt att det bara är att komma in så fixar dom det!

Svar på tråden Trasig dragkedja på skötväska=reklamation?