• Kebnekaisa

VARFÖR??? Varför?? Får JAG "en stöt" av strömbrytaren (lamptändaren vi har i källaren), men inte min sambo???

Det är så!!
    Jag hatar att släcka lampan i källaren, för då får jag ofta en stöt. (Det händer då jag släcker, aldrig då jag tänder!).

Häromdagen frågade jag om det "blir så" även för min sambo,
    Men Nej, han får aldrig en stöt av just den strömbrytaren???

Fattar ingenting??? Varför får bara JAG stötar av den??? Går jag omkring och är mycket mer elektrisk än han???

• Svar på tråden VARFÖR??? Varför?? Får JAG "en stöt" av strömbrytaren (lamptändaren vi har i källaren), men inte min sambo???
  • Hattifnattentanten

Vad är det för golv och vad har du för golv? Vissa skor laddar upp en massa statisk elekticitet när man knallar runt med dem, när man tar i något ledande kan man få en stöt.

• Hattifnattentanten

Vad har du för golv och vad har du för SKOR menar jag

• jenny73

Jag är likadan...får ofta stötar av strömbrytare där ingen annan får det. Helskumt..är det iallafall!

• Kebnekaisa

Aha, innersandaler!

och så är det trägolv, (plast inne i tvättrummet!)

Men just det ja. Jag brukar ju ägna mig åt att hänga mycket tvätt i källaren (istället för att behöva stryka den!) Kanske kan det ha med det att göra! ?

-att man just hållit på massor med tvätten och kläder
    (sambon bryr sig inte och kör det mesta i torktumlaren!)

• norgesessan

jag fick stöt av tändknappen i källaren en gång....jag vet inte om sambon fick det, men nån annan fick iallafall det, for det var en tejpbit med texten STÖT eller nåt sånt på....fast den som satte upp tejpen hörde kanske hur jag svor när jag fick stöt....den fixades iallafall.....jag får inte stötar mer....

• Kebnekaisa

Inne-sandaler har jag alltså som skor!

• m2rru

Kanske blöt om händerna?????

• Kebnekaisa

I det här huset som är lite kyligt av sig,
    går jag ju ofta med fleece-tröja.

Det kanske också "spelar med"?

• Kebnekaisa

Nä, inte blöt.

Man slipper ju stöten om man släcker med tröjarmen eller något tyg emellan.

Intressant att se att det är en massa "faktorer kring det" som kan spela med!

• Kebnekaisa

Förresten, vi har heltäckningsmatta i trappan. Undrar om DET, kan "spela med", också?

Svar på tråden VARFÖR??? Varför?? Får JAG "en stöt" av strömbrytaren (lamptändaren vi har i källaren), men inte min sambo???