• Anonym (desperat)

Hur ska jag komma från jobbet..(desperat)

Jag har jobbat på mitt jobb sedan 98, det är mycket krävande och långa dagar.
    För några år sedan var jag nära att bli utbränd, blev sjukskriven 3 veckor och körde sen på igen... nu har jag varit mammaledig och ska börja jobba om en månad..
    Problemet är att jag mår så dåligt när jag tänker på det, har ont i huvudet, yrsel och ångest på dagarna.
    Jag känner mig desperat, känns som kroppen vägrar gå dit mer, vet ej vad ja ska göra.
    Finns inte många jobb att söka här och säger jag upp mig får jag inte stämpla..
    Allt känns så hopplöst, gråter mycket pga jobbet.
    Finns det någon som kan ge mig något gott råd? Vad gör man??

• Svar på tråden Hur ska jag komma från jobbet..(desperat)
  • Toffifee

Men det beror på hur höga krav du har på ett jobb, det går väl oftast att fixa men ofta ställer man ju lite krav på jobbet. Kan du inte börja läsa? Jag arbetade oxå på et ställe där jag vantrivdes arbetade där i ca 5 år sen sa jag upp mig och började läsa. Det var det bästa jag gjort.

Annars kanske du kan vända dig till faket om dom kan hjälpa dig.

• Snulan

Om du vill studera i framtiden så kanske du kan läsa på komvux eller liknande. Om du mår dåligt pga arbetsförhållanden så kan du alltid prata med facket (förutsett att du är med och betalar i någon fackför.) Är det inte så att om man säger upp sig så tappar man stämpling i 1 månad och sedan får man börja...har för mig att det var så för en kille som jobbade hos oss... Hoppas det löser sig!

• Anonym (desperat)

Jag har faktiskt läst in ämnen på distans på komvux så jag ska kunna söka vidare, så det känns som en utväg men man vill ju va säker på vad man ska bli innan man tar lån och så.
    Annars kan jag ta vilket jobb som helst tillfälligt, har inga höga krav på det.
    Men jag bor i en liten stad då det knappt finns jobb alls..
    Tror det är 3 mån man tappar innan man får stämpla.
    Jagvill verkligen jobba men jag klarar inte att va kvar på mitt jobb längre, kommer nog gå in i väggen snart om jag stannar.

• Snulan

Har du en hopplös chef eller kanske du kan prata med honom/henne om hur du känner?

• Anonym (Bambi)

Kan det inte vara så att du har en depression av något slag. Du skriver att du ha ångest. Vad beror ångesten på? Är det pga tanken på att gå tillbaka är vantrivsam eller beror det på att du mår dåligt i dig själv? I det du skriver verkar du inte trivas på jobbet.

Jag har själv haft en utmattningsdepression och var helt sjukskriven i 3 månader och delvis i 5 månader. Men det berodde inte på vantrivsel, tvärtom, jag gick in FÖR mycket för jobbet.

Alla såna här fall är ju individuella. Beror din ångest på vantrivsel bör du söka dig därifrån genast, du kanske kan börja plugga som Toffifee föreslog. Annars bör du söka upp en läkare och diskutera din situation. Tänk dock på att en sjukskrivning löser inga problem om du inte trivs du bara skjuter dem framför dig.....

• Anonym (desperat)

Chefen har varit emot mig i alla år för jag är den enda kvinnan på arbetsplatsen, det är en anledning till att jag mår dåligt.
    Pga chefen så är det dessutom mycket dålig stämmning bland alla anställda, alla pratar skit om alla och gör allt för att sätta dit varann.
    Facket vet om det mesta men det görs ingenting.
    Ser som det enda sättet att själv ta mig därifrån.

• BettyBoop8

Kan du inte komma överrens med din chef att dom säger upp dig istället för att du gör det? Då har du bara en karens på 5 dagar.

Annars tycker jag som smulan att du skall prata med chefen.

Hoppas det löser sig för dig.

• Anonym (desperat)

Bambi: jag har mått bra under mammaledigheten, men när det börjar dra ihop sig till att börja jobba börjar jag bli nervös och mår dåligare för varje dag..

• Anonym (desperat)

Facket vet att chefen diskriminerar mig, men när dom pratar med han så nekar han och inget mer görs..
    Önskar dom ville säga upp mig men tror det blir svårt när jag behövs nu över sommaren.

• Anonym (desperat)

Och jag vill INTE bli sjukskriven, vill jobba men på ett annat ställe.

Svar på tråden Hur ska jag komma från jobbet..(desperat)