• Tjohalia

Har ni halsband på era barn??

Min tjej (1 år gammal) fick 5 jättefina halsband i doppresent men hittils har jag bara vågat ha dom på henne vid speciella tillfällen (på kalas), jag är jätterädd att hon ska strypas om hon fick ha dem på sej jämt... Hur gör ni? har era barn halsband? Är låsen gjorda så att dom går upp/sönder om det skulle behövas?

Mamma till Joline
  • Svar på tråden Har ni halsband på era barn??
  • MikkisPikkis

Här har vi bara när de ska på kalas... Rädd att det är farligt, och vore trist om de gick sönder nu... De kanske kan använda mer när de har blivit lite äldre.

• uniMog

Ibland. Silver&guldhalsband enbart vid kalas men det finns jätteroliga billiga krimskramshalsband som hon kan få ha till dagis etc.

// Pejgan
  • fru bengtsson

Min dotter har också bara halsband "till fint" eller om vi bara är hemma och hon själv ber om att få ha ett. Aldrig på dagis eller om hon är med kompisar och de leker och busar.

• Majsan70

Japps! Dottern har halsband. Inget dyrt utan ett vanligt i silver. Har hon jämt och skulle hon fastna så går kedjan bara sönder.

• Daidi

Jag tror inte (TROR!) att det är någon risk att barn stryps av halsband.
    Kedjorna är ju så tunna!
    Vuxnas halsband går ju sönder titt som tätt utan speciellt stor ansträngning, så
    barnens halsband borde ju inte vara starkare!

Men såklart, bäst att vara på den säkra sidan!

Vi har bara ett halsband till min son, det med lyckopenningen på.
    Men den använder han inte, den ligger i hans "sparlåda"!

• trollnatt

Tösen har bara halsband på sig vid kalas men har ibland "pärlhalsband" på sig som hon gjort på förskolan som glittrar lite men silver guld och äkta pärlorna (som hon inte får ha på sig innan hon är 10 år) är fin halsband och bara fest/kalas smycken

• Ankan77

Min tjej (15 mån) älskar halsband och vill ha dem jämt, och hon får ha dem.
    Men när hon börjar på dagis får hon nog lämna halsbanden hemma.

• Me76

Emmie har haft sitt halsband så sig jämt sen hon va ca 10 mån.. Om hon fastar i nåt så går d sönder på en gång.. Inte d minsta orolig.

• MansonDust

Nej, min dotter är 3½ år men vi vågar inte att hon har sitt halsband pga kvävningsrisken.

• mumlan1

Hej! Emilia har alltid ett guldhalsband med berlock på sig...

Svar på tråden Har ni halsband på era barn??