• Opehlia

Tips på tvbänk eller något liknande?

Skulle behöva lite tips på en snygg tvbänk eller ngt liknande att ställa tv:n på.

Har tyvärr inte inskaffat en sån där supertrendig silvrig sak som man hänger på väggen utan dras fortfarande med en 32 " superklumpig ...o superful svart tv.
    Vår tv står i hörnet bredvid en antik mörkbrun bokhylla (får inte plats med den i hyllan!) så utrymmet för en tvbänk är inte stort. Just nu står den på en liten tv bänk där man kan se alla sladdar komma ut bakom tv..så fuult ! HATAR SLADDAR !

Vill ju ha ngt som matchar till bokhyllan...o soffbordet som är inköpt på MIO (Indigo tror jag den heter...oxå det mörkbrunt...vad heter den färgen egentligen? (Finns mkt av det träslaget på Indiska) ).

Egentligen så tycker jag inget vidare om tvbänkar...men vad finns det annars för alternativ som man kan ställa "dumburken" på...tacksam för MASSOR av svar !!!

Kram kram

• Svar på tråden Tips på tvbänk eller något liknande?
  • Opehlia

Indigo heter ju inte bordet...utan Indo :)

• Molnet

Ja Lack är snygg! Det finns massor av olika sideboards som de kallas som man kan ha tv:n på. Ikea skulle få in en ny serie om någon vecka på olika såna. Annars har jag fått tipset att sätta ihop fläktskåp från ikea med en skiva på. De hjälper till i butiken med det. Det blir skitsnyggt. Vi ska ha det sen när vi flyttar, istället för "vanlig" tv-bänk till vår tjock-tv

• Molnet

theo, ja! Kolla i ikeas katalog efter fläktskåp så förstår du bättre! Finns i olika färger och träslag. Jag såg en bild på det i en inredningstidning, det var riktigt snyggt! Och så är det billigare än en färdig skänk/sideboard/tvbänk.

• Opehlia

Tack för jättefina tips !

Har varit inne o kollat på IKEAs sida ...o där fanns ju både lack serien o Faktum (som fläktskåps serien heter).
    Fanns ju jättemånga olika träslag av faktumserien ...o det fanns precis det träslaget som vi har i våra andra möbler. Blir fint med vit hylla o en sån mörkbrun skiva över.

Tusen tack !

• sweetpea

Annars finns det ju många olika sorters möbler i Indo-serien - tv-bänkar, bland annat.

• Ebba72

Vi har köpt en Lack från IKEA som vi satt upp på väggen (praktiskt att kunna damsuga under). vi har en plamsa tv på väggen ovanför och sladdarna göms i en kabelgömma.

• emmasa

Ni som hbar lackhyllan, vart gör ni av dvd:n?  Vår dvd är djupare än vad lackhyllan är. Någon som har några andra bra tips på tv bänk, har en 42 tums plasma men behöver snygg förvaring.

• väntar o längtar

Försök annars hitta en snygg byrå som matchar övriga möbler. Lådorna är perfekta att gömma filmer och annat bråte i.

• pr32

Något jag tycker är snyggt, om det passar in, är om man tar tegelstenar o bygger en tv-bänk. Då kan man ju måttanpassa exakt efter ens egna apparater.

Svar på tråden Tips på tvbänk eller något liknande?