Jag ska praktisera på dagis!
Nu har jag fått lämna in min önskan om praktikplats & hela det köret, ska alltså jobba på dagis under en period. Vet inte riktigt hur länge eller hur mycket. Kommer iallafall att få vara på en avdelning med rätt små barn, jag tror att dom är 1-3 år eller nåt sånt...
Hur som helst, jag är ganska nervig. Hoppas som sjutton på att det ska vara trevlig personal & ett bra dagis (vet en del dagis här omkring som inte är så mycket att hurra över, tyvärr). Utan att låta er tro att jag är knäpp i huvudet så måste jag nästan erkänna att jag tycker det är lite läskigt att ha hand om andras barn också. Någon som förstår hur jag menar? Man känner liksom att föräldrarna borde vara där med barnen istället. Och man oroar sig konstant för att man ska klanta sig. Visst är jag väl bara lite pirrig eftersom jag ska börja jobba på ett helt nytt ställe, med ny personal omkring mig, massa nya föräldrar & en hel grupp med nya småbarn som jag aldrig träffat förut. Som sagt, jag hoppas att jag hamnar på ett bra dagis med trevligt folk...
Tänkte skriva här för att kolla lite med er, om det är nåt speciellt jag borde tänka på eller sådär. Vad som helst. Känner liksom själv nu när jag är på G att bli mamma att det måste vara rätt jobbigt att lämna såpass små barn på dagis, iallafall i början. Vad önskar ni föräldrar av dom som jobbar på dagiset & är med barnet under dagarna?
Om några dagar får jag reda på vart jag ska vara, så nästa vecka blir det antagligen till att traska iväg för att hälsa på. Vill gärna komma dit ett par gånger innan jag börjar bara för att kolla läget. Så att man inte känner sig helt vilsen när man börjar där liksom