• madixen

vägrar äta fryst mjölk, vad är det för fel?

jag har ju pumpat ut mjölk som jag fryst in.
    Men min dotter vill ej ha den mjölken, vad kan de vara som gör att hon inte vill ha fryst mjölk?Sen så tar hon inte flaska heller, några förslag vad man kan göra så att hon tar nappflaska?

• Svar på tråden vägrar äta fryst mjölk, vad är det för fel?
  • Nyfiken gul

förmodligen tar hon inte mjölken eftersom hon inte tar flaska...

försök med spruta eller sked eller kopp istället..

• Trocadero

Hallå ...pröva att tina den först *Skoja*

• madixen

det spelar ingen roll om jag ger sked eller kopp hon vägrar att svälja mjölken, så då måste de ju vara nå som är fel på den frysta mjölken.

• Nyfiken gul

tar hon vätska om du försöker med vatten eller "färsk" bröstmjölk?

prova först o se om det är själva koppen/skeden o protesterar mot eller om det är mjölken..

• Temugg

Oj, jag har inte prövat att ge fryst mjölk än (har i frysen men det är nog dags att slänga den nu). Vet själv från när jag var liten att vi ibland hade mjölk som varit fryst. Det var inte alls samma smak på den till att börja med. Det var något med sockret, ibland var den alldeles för söt och ibland smakade den bara vatten... Se till att den är ordentligt upptinad och blandad. Sen måste du förstås pröva att ge nappflaskan med nypumpad mjölk för att se så hon tar flaskan alls först (om du inte redan gjort det).

• madixen

det e mjölken för hon tar ju vatten och alvedon med kopp och sked så de e ju inte de som är felet.

• ceciliaa

Clara hade svårt i början med att suga ur nappflaskan och vi undrade var felet var. Kanske att ni inte värmer upp mjölken tillräckligt. Gärna 38 grdaer istället för 35. Vår Clara är jättekräsen med värmen.

• Medium

Vår tjej ville inte ha bröstmjölk på något annat sätt än direkt ur bröstet, alltså varken färsk-utpumpad eller fryst (OCH tinad ).

Vatten däremot drack hon både ur flaska, på kopp och sked, men för mjölk verkade det helt enkelt vara "fel förpackning"

Svar på tråden vägrar äta fryst mjölk, vad är det för fel?