• elmah

Vad kostar en Bröllopstårta??

Jag är ute efter en liten, ingen sån på flera våningar
    då vi inte ska bjuda mycket folk

• Svar på tråden Vad kostar en Bröllopstårta??
  • Nyfiken gul

du får nog räkna med ungefär 40 kr per bit...

• TheBlueRose

räkna med 20-25:-biten...

• TheBlueRose

Nyfiken gul,,,vad har du haft för tårta som kostat 40:- biten:-0

gjord av guld,,eller?

• Pokergirl

Mellan 15-40 kr per bit, många köper via ica maxi och liknande.

• Fiaflopp

Beror på var du bor och ska beställa den,där jag bor så kostar den 19 kr biten så det varoerar MYCKET!

• Nyfiken gul

kan tillägga att 40 kr biten är vad konditorier tar för bröllopstårta... eftersom den görs lite speciellt..

vill ni komma undan billigt så är väl tipset att bara beställa vanliga tårtor och sen köpa ett brudpar o ställa på tårtan?

• Nyfiken gul

the blue rose...

i Hudiksvall där jag bor kostade en bröllopstårta det priset när jag var o frågade i en av våra konditorier...

• Myran Frisk

25-30 kr/bit tog de när vi gifte oss förra året..
    det fanns för 20 kr oxå, men vi valde inte den (inget direkt fel, men vi gillade inte dekoren hos dem)

Det var priset med dekoration.. ville man få den budad till festen kostade det extra.

• TheBlueRose

Nyfiken G,,,, dom måste ju f*n ha slagit i huvudet .....

vi beställde från ett konditori,, å den dyraste vi var till kostade 25:-/bit...

• elmah

de vanliga på dahls kostar ca 120-140 men jag har tänkt mig en lite finare. med lite krimskrams på hehe.. eftersom vi inte ska göra så stor sak av bröllopet, tänkte vi ha en finare tårta som minne :)

bor i göteborg

• Betty2

elmah: När jag gifte mig för ett antal år sedan var priserna ungefär de samma som TBR skrev ovan. (Alltså 20-25 kr per bit ungefär.)

Eftersom du bor i Gbg kan jag tipsa om ett konditori som har många olika tårtor att välja på, betydligt fler än t ex Dahls och Jerkstrands har (eller i alla fall hade, när jag skulle gifta mig). Dessutom kan man välja mkt själv angående tårtans utseende. Det är Nöjds konditori i Brunnsbo (på Hisingen).

Lycka till!

• elmah

tack betty2!

jag bor på hisingen så det är ju inte alls långt ifrån!! :)

• bubbli

eh...våra kostade ju 35:- biten...det kanske var lite mycket då?

• elmah

littletiger

tack.. har kollat igenom :) kan inte bestämma mig hehehe
    men jag tror vi köper 2-3 olika på 4-6 bitar

• Clarenville

Vi köpte vår tårta från ett konditori i Värmland. Två våningar och gudomligt god! Kostade tio kronor per person.

Svar på tråden Vad kostar en Bröllopstårta??