• Amazona

Spontana gråtattacker

Min son, 7 månader, har de senaste dagarna haft plötsliga gråtattacker. De kommer helt oväntat, han är nästan otröstlig, och de upphör lika plötsligt. I övrigt är han också ganska gnällig. Han sover dåligt och vaknar nästan varje halvtimma och gråter.

Känner någon igen detta? Kan det vara tänder? Reagerar de så "kraftigt" när tänder är på g?

• Svar på tråden Spontana gråtattacker
  • AnneSophie

Ja, det kan absolut vara en reaktion på tänderna. Han kanske biter till och då gör det ont i tandköttet.
    Å andra sidan är 7-8-månadersåldern en gnällperiod, oavsett.

• Amazona

Tänk om han har öroninfalammation! Hur vet man det?

• Saltängen

Om det här är något som har kommit plötsligt så skulle jag nog ringa vårdcentralen och be dem kolla upp öronen. Vi var där för nån vecka sedan och kollade upp, men då såg allt bra ut och dagen efter kom det en tand! När vi var på informationsträff på Folktandvården så sa de att man inte alltid ska skylla på tänderna, utan att det är viktigt att kolla upp så det inte är något annat!

Vår dotter hade öroninflammation i februari och hade då inte de klassiska symptomen, och hade förmodligen gått med inflammationen en vecka eller mer

• thefrog

tycker min lilla tjej är likadan. hon har varit mer gnällig senaste veckan än vad hon brukar. men hon är bara 3 mån. det kan väl inte vara tänder redan? o bvc var vi hos förra veckan.
    har de gnällperiod vid 3 mån med?

• Amazona

thefrog, så var min son vid tre månader oxå....gnällspik.
    En utvecklingsfas. Men tänder, det föds en del med.

Svar på tråden Spontana gråtattacker