• pelagonia

Hur mådde ni i vecka 6 ? Måste man må dåligt ?

Testade positivt den 10/4 och är idag i v.6 (5+0). Brösten ömmar
    till och från och tempen är fortfarande hög, men jag mår ej illa som många gör tidigt i graviditeten och har ingen mollvärk, hade bara de första dagarna.

Finns det någon som mådde bra tidigt i graviditeten ?
    Är lite orolig för MF efter ett i somras.

Tacksam för alla svar !

• Svar på tråden Hur mådde ni i vecka 6 ? Måste man må dåligt ?
  • Bettiz Angel

Grattis och lycka till

jag har inte mått speciellt illa, utan bara när jag varit hungrig.
    så JA jag måste nog säga att jag mått riktigt bra om man jämnför med andras berättelser

• Husali

Jag mådde inte illa alls i början av graviditeten.

Däremot mellan vecka 15-20 så fick jag i princip alltid äta frukost två gånger. Första frukosten kom alltid upp. Usch.

• MARIA99

Bara nu min 3.e graviditet jag mått illa så tidigt.. den första mådde jag inte illa mer än nån enstaka dag & det var inte så tidigt. Andra grav började det kanske i v,7-8-12..

• AnneSophie

Jag mådde jättebra under första graviditeten, precis som vanligt om inte tom bättre. Under andra graviditeten mådde jag lätt illa mellan slutet på vecka 7 och slutet på vecka 10.

Det är helt normalt vilket som!

• Tekla Maräng

Hej pelagonia! Nu ses vi här också!

Jag testade + på långfredagen och är i v.6 (5+5). Jag kräktes första gången i förrgår på morgonen, utan att må direkt illa mer än precis innan. Mådde sedan bra resten av dagen förutom att det var lite svårt att få ner ngt pga. tom mage. Igår mådde jag jättebra, förutom trötthet och lite grinig på kvällen (stackars sambon, hehe). I morse behövde jag kräkas, men hade inte ätit ngt innan så det blev inte så mkt av det. Har nu ätit och mår bättre. Ursäkta den detaljerade beskrivningen!

Men jag tycker ändå inte att jag har sååå mkt symtom eller mår så värst dåligt (än så länge!) jämfört med hur andra brukar må!

Det där med att må illa är ju individuellt och symtomen kommer väl och går antar jag. Första gången för mig detta, men vad man läst och hört så är det normalt det du går igenom (att du inte mår illa och så).

Lycka till med magen!

• zmurfan

Grattis till graviditeten!

Jag kan berätta att det är väldigt olika på hur man mår från gång till gång.

1:a grav så mådde jag prima hela tiden. Inget illa alls. Lite lite foglossning mot slutet.
    2:a grav så mådde jag illa från v.6-v.15 och hade jättemycket foglossningar ända från början.

Kan säga som så också att mår du inte illa nu i början så kan det hända att du mår illa längre fram. Men jag håller tummarna för att du slipper illamåendet alls. :)

Lycka till!

• Alice i underlandet

Hej
    Har inte mått illa en endaste dag, är nu i V.13.
    Ett tag ville jag faktiskt ha illamående som symtom bara för att man skulle känna att man var gravid
    Har nu sett vår lilla bebis 2 ggr, så allt är bara bra än så länge.
    Man behöver som sagt inte ha några direkta symtom. Var glad för att du än så länge slipper hänga över toastolen , men jag vet att man iaf vill lite, lite

Grattis och Lycka till..Kram

• Meria

Hej! Är också i v.6 (5+3). Har inte behövt spy än. Vissa mornar kan vara jobbiga, men inte så att det är panik. Mår mest lite småilla och rapar (mest pga all vichyvatten jag häver i mig ) och som nån sa, mår mest illa när jag är hungrig.

Molvärken kommer och går. Känns som en lätt mensvärk... Annars mår jag bra (ja, än så länge). Verkar inte som att alla mår apa från dag 1

• Jennie Pennie

Grattis till lill* knodden i magen.

Jag är i v 6+1 och har mått illa i ca 2 veckor. Har inte kräkits men illamåendet har ändå funnits där.

Det hugger i magen också men det är tydligen också helt normalt.

Hoppas så att den lill* håller sig fast hårt.

• rosakaninen

Jag började må illa i v. 7 och sen gick det över i v. 12.

• pelagonia

Tack !

Känner fortfarande ingaa direkt symptom..Får se kanske det snart kommer som ett bombnedslag :)

• Livia2

Jag gick in i v 7 idag, mår riktigt bra, knappt ngt illamående än, så tacksam!!
    men samtidigt kan jag bli lite orolig att det är ngt fel..
    Jag mår bara lite småilla om det går lite länge mellan måltiderna, känner att det är viktigt att jag äter små mellanmål också för att hålla blodsockerhalten jämn.
    jag övar på att njuta av att vara gravid en dag i taget! Jobbar mycket med min oro för missfall då flera av mina nära vänner fått det..
    Men det gäller att intala sig själv att jag väntar barn!! inte missfall.
    kram på er!

• zazla

Jag mådde skitbra då! Sedan i vecka 6+? (3ller 4 kanske) så kom illamåendet som ett bombnedslag! Jag kunde inte äta ett skit, det tog bara stopp. I vecka 9+0 började jag kräkas upp det lilla jag fick i mig. det höll i sig tills vecka 14. Sedan mådde jag toppen förutom att det var tuuungt i slutet. Det kan gå precis hur som helst Hoppas att du får fortsätta må bra

• Madde1986

Jag är i v.6 nu. (5+3) Å jag mår kanon. Lite öm i brösten bara. Förra gången jag va gravid mådde jag skit. (Slutade tyvär i Mf.) Så de e nog helt olika från person till person och från gång till gång. Va glad å njut de kanske kommer sen
    Kram

• emra

Är i v 6 (5+2) och mår inte illa alls. Däremot känner jag mig yr emellanåt. Får väl se hur det utvecklar sig. Ingen blir gladare än jag om jag slipper illamående för det är nog det otäckaste jag vet...

• Sidney

grattis till graviditeten! jag är i v. 39+4 och har inte mått illa nånting, förutom några kvällar i början (minns inte vilken vecka) och då enbart ifall jag var hungrig.

• lkpg

jag mådde illa fram till v 20. började må dåligt kring v 6

• lkpg

jag mådde illa fram till v 20. började må dåligt kring v 6

Svar på tråden Hur mådde ni i vecka 6 ? Måste man må dåligt ?