För Knorr Pram-Maker ägare.
Har en fråga jag köpte förra året en begagnad Knorr Pram Maker till sonen kan man göra om den till en liggvagn med insats om vi skaffar ett syskon till vår son och isåfall hur gör man?
Har en fråga jag köpte förra året en begagnad Knorr Pram Maker till sonen kan man göra om den till en liggvagn med insats om vi skaffar ett syskon till vår son och isåfall hur gör man?
Jag har en bild på min Knorr i mitt galleri och jag har ju inte sånt handtag jag kan föra över vagnen kan jag tillägga.
Det ser ut som en knorr Arosa - och då är det nog tyvärr bara en sittvagn. Om det inte går att få ner ryggen i plant liggläge så kan man nog inte ha en lift i.
Vi hade en Knorr Nizza och då hade men ryggen i plant läge - tog bort själva bågen och la i en mjuklift som hörde till vagnen (de säljs ibland separat på tex blocket)
Men som sagt - kan du inte få mer liggläge i vagnen så funkar det ju inte med en lift i...
Jag har en Knorr Pram Maker med fullt liggläge
Knorr Pram Maker är företaget - det står på alla deras vagnar. ungeför som Emmaljunga eller Brio
Sen finns olika modeller: Nizza, Nanny, Arosa etc.
Det bästa är väl att ta kontakt med Librogroup som säljer dem här i sverige och höra efter om det funkar med lift i den...måtten kanske också spelar in för att en lift ska få plats.
Såg att det fanns liftar ute på blocket - sök på Knorr under barnvagnar.
Libro Kids heter de tydligen...hittade denna info på blocket:
http://www.blocket.se/vi/7726986.htm?ca=11_s
det står att man ska kunna använda den från att barnet är nyfött - så då går det kanske ändå
Jag köpte min Arosa med lift begagnad. Tror du kan köpa en lift hos barnvagnsbutik, kolla på babyproffsen eller barnenshus!
Har bilder på hur den ser ut med lift.
kristinah
Den som du länkade till på blocket är en Nanny, eller är jag helt ute och cyklar?
myskatt - den översta bilden är en Arosa och den nedre en Nanny som jag fattat det...men de är ganska så lika varandra....
Vill bara tilägga att vi var supernöjda med våran Nizza - så köp till en lift till din vagn tycker jag...
Nepp, den övre är en Nanny och den nedre en Arosa.
Detta är min Arosa med lift:
Men det är ju så att min Knorr Arosa är framåt vänd och skulle jag ha en spädbarn där i vill jag kunna se bebisen gick det är vända suffleten på nått sett när man har en Knorr Arosa utan vändbart handtag på vagnen`?
Men det står ju att man kan vända sufletten och på så sätt vagnen.... Så Cajsa - då borde ju du kunna vända den så att den ser ut som myskattens
Cajsa
Man väder helt sonika på sufletten, tar bort sittbågen, fäller ner ryggstödet helt och sätter i en lift. Har fler bilder i galleriet om det kan hjälpa.