Försäkra katt??
Är det någon som vet om man får försäkra en katt som är 9 år gammal?
Tacksam för svar!
Är det någon som vet om man får försäkra en katt som är 9 år gammal?
Tacksam för svar!
Ingen aning, men titta på www.agria.se!
Det får du säkert, premien blir hög kanske. Varför just nu, nyfiken Ring agria och fråga, de har bra djurförsäkringar.
Alm: Nej inte av någon särskild anledning just nu, han har alltid varit frisk och jag har aldrig behövt anlitat veterinär mer än när han ska vaccinerats. Bara varit så slarvig och inte tagit tag i det, trots att min förra kattsom jag hade fick göra en akutoperation och detta kostade mig 9.000:- som jag då fick ta lån till *suckar* Så jag borde lärt mig att man ska ha en försäkring...men icke. *ler*
Tänkte att det kanke uppstår ngt när han blir ännu äldre..*ler*
Tror att med hundar kan man inte försäkra in dem efter att de har fyllt 7 år (ny försäkran). Kan vara olika hos olika bolag och sen så lever ju katter ofta längre så man kanske kan försäkra dom vid högre ålder. Agria är inte så billiga har jag för mig. Ring runt till olika och kolla vad försäkrings premien kostar innan du bestämmer dig (ett litet tips).
Hoppas det löser sig Mvh Anzo80
Det enda jag vet, är att du måste ha veterinärsintyg på katter över 3 år, och att väterinärvård inte ligger på lika stor summa.
20 000/år vanlig, eller 40 000/år plus (i folksam) och ersättningen är inte alls lika stor på äldre katter. runt 5000 kr/år?! Rätta mig om jag har fel... Bara en aning jag har.
Fast maila dem istället, folksam ger snabba svar!
jag skulle tro att det är svårt att försäkra en så pass gammal katt....
Nu har jag läst på agrias hemsida att
Veterinärintyg som inte är äldre än 30 dagar behöver vi om din katt
• har fyllt sex år
• har varit sjuk eller skadad
• har ett livförsäkringsbelopp som är högre än 10 000 kronor.