Snikna människor är det värsta jag vet...
Måste bara skriva av mig/höra era åsikter. Jag har i min kompis- och bekantskapskrets vissa personer som alltid ser till att de inte betalar/bidrar med lika mycket som alla andra. Tycker det är upp till var och en om man är snål mot sig själv men ser rött när folk är snikna och uttnyttjar andra.
Till exempel: Man tar med vin till middagar/fester, ser till att det dricks ur andra flaskor och tar med sina flaskor hem igen. Samma personer brukar på gemensamma utflykter/semestrar se till att de aldrig handlar mat eller alkohol (för att de tex inte "hinner") och frågar inte om de skall betala när det är dags att åka hem. Påpekar man lite försynt att vi kanske skall titta över hur mycket var och en betalat, så får man oförstående blickar och mummel om att man inte har kontanter. Även här glider det gärna ner överblivna flaskor o dyl i packningen.
En annan favorit är (som redan tagits upp i den fantastiskt roliga snåltråden) att räkna ut vad som är kvar på restaurangnotan efter alla lagt dricks och sedan lägga det som är över så att servitrisens dricks försvinner....
Det är så känsligt med pengar också. Känns nästan som att man är snål om man påpekar sån´t som egentligen, enligt mig, är dålig stil. Med vissa kompisar funkar en "det jämnar ut sig"-attityd men en del är så himla snåla. Och verkar inte tro att det märks. Egentligen har jag lust att säga precis vad jag tycker men det känns som sagt väldigt känsligt, särkilt om det inte är nära vänner utan bekanta.
Vad har ni för erfarenheter/åsikter?