• Tulpaner

Rek. max vikt 15 kg på Brio Sitty. Hur länge kan man ha den då?

Hej!

Har tänkt köpa en brio Sitty sulky vagn. Verkar jättebra tycker jag. Men sen såg jag på Brios hemsida att rek. ålder/vikt är 6mån-15 kg.
    Men herregud min son väger ju redan 13-13,5 kg o är 1,5 år. Visst går han inte upp lika fort längre det känns som han snart är där.
    Vill verkligen ha vagnen men frågan är hur länge vi kan använda den då.
    Hur har ni gjort?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Rek. max vikt 15 kg på Brio Sitty. Hur länge kan man ha den då?
  • Tulpaner

Hur gamla är era 15 kg barn

• mina barn

MIn 3-åring väger runt 12, så det är ju väldigt olika. Men jag tror att dte brukar vara runt 3 år...

• Stargirl

19 kg max vikt är det på Sittyn.

• Tulpaner

15 kg står det på brios egna hemsida. Blir nog en sådan ändå. Tack för svar!

• Depsin1

Min treåring väger 16,2kg. Jag tror att han vägde 15kg vid 2-års ålder.

• alfas

Tror att det där med vikten är någon EU-regel, dom får inte skriva mer än max 15 kg, trots att vagnen klarar mer!!!
    Kollade ett gammalt infoblad på Sittyn och där står det 20 kg!
    Min kille är 3 år och vi har en Sitty, tror att den klarar ganska mycket

• MARIA99

Min yngsta tjej är rätt smal.. Hon är 3 år i Augusti & väger 14 kg. Äldsta tjejen vägde 15 kg vid 3 år.

• Netriosa

Min skrutt fyllde 3 år i december och väger 14 kg

• Trulls

Är nog väldigt olika min äldsta tjej vägde inte 15kilo förens hon var 5år.... nu är hon 6 och väger 17kilo... men hon är väldigt smal....

• Fille04

Filip väger 14,3 vid 15 ½ månaders ålder. Så då blir man lite nojig om hur länge han kan ha vagn om rek. vikten är 15 kg.

♥Älskar min son♥
  • 03 05

Dom måste ha en maxvikt på vagnar.. det är inte så att vagnen går sönder om man överskrider maxvikten. Min dotter väger 17kg o åker i den än. Hon åker i den tills det är trögt att köra!!! Hon är 3 år och åker inte så ofta iaf!!!

• Fluffisarna

Hm, på butiken här i stan sa de att det är en vagns som man kan använda tills barnen går själva!
    Min 14 månaders väger ju nästan 12 kg redan nu...

• bettzen

Jag fick informationen hos en återförsäljare här i stan att det är som med tvättråd för kläder. De skriver en lägre vikt än vad vagnarna tål för att ha ryggen fri vid eventuella reklamationer. Åtminstone Emmaljunga o Brio enligt denna butik.

Svar på tråden Rek. max vikt 15 kg på Brio Sitty. Hur länge kan man ha den då?