plötslig trötthet/orkeslöshet
kan järnbrist komma plötsligt med ovanstående symptom?
har känt mig jättetrött och orkeslös hela gårdagen och idag, men är inte sjuk i övrigt.
Har varit "normalt" trött tidigare men absolut inte som dessa två dagar..
kan järnbrist komma plötsligt med ovanstående symptom?
har känt mig jättetrött och orkeslös hela gårdagen och idag, men är inte sjuk i övrigt.
Har varit "normalt" trött tidigare men absolut inte som dessa två dagar..
I vilken vecka är du i? I mitten av graviditeten så brukar barnet ha en växtperiod då järnvärdet kan sjunka en del och då blir man trött och slut. Men man kan ju även bli trött av all den omställning som kroppen utsätts för när barnet växer.
jag går in i v 33 idag..
Jag hade en period då jag plötsligt blev helt orkeslös. Jag vaknade på morgonen och det kändes som om jag sprungit två mil under natten=( Detta pågick i typ tre-fyra dagar, sen så piggnade jag till. Jag fick ingen förklaring till varför.. Var då i vecka 34.
Så var det för mig och när jag tog HB så visade det sig att det bara var på 110.
Sen jag började med järntabletterna har det höjts till 115 och jag känner mig lite piggare, men inte så pigg som jag borde vara, så jag ska höra med min BM om jag kan dubbla dosen.
Så be din BM ta hb så får du veta om problemet ligger där.
jo jag ska till bm i morgon så då ska hon få kolla järnvärdet!
Kan ju tillägga att mitt järnvärde låg på 111, alltså för lågt. Men min BM trodde inte att det berodde på det utan isåfall något virus.
Jag är inne i vecka 36 nu och känner mig precis som ni skriver... är så trött allså, men kroppen vet ju på nå sätt att det inte är sovtajm nu så man vill men ändå inte, jätte jobbigt... igår låg jag och lipade på badrumsgolvet i två timmar, orkade inte ens ta mig upp... liiiite labil kan man säga... Känner mig också orkeslös, laga mat och städa vad är det? Men samma sak där, jag vill men orkar inte, blir så dubbelt... Fick veta att mitt järn värde låg på 107, inte så bra, ska äta 2 Niferex och järnrik mat nu så får vi hoppas det hjälper, måste ju ha med det att göra, har aldrig kännt mig så här trött förut. Jag tycker helt ärligt att det är SKIT jobbigt att vara gravid men det kanske jag känner för att jag har haft svår foglossning sen vecka 8 och sitter i rullstol och går med kryckor nu... Hoppas jag piggnar till för hur fan ska jag orka klämma ut en unge när man mår så här...??? zzZzZzzZzz =) Kram
Häj
min fru blev plötsig så årkeslös och kände sej svimmfärdig vad kan detta bero på