• Anonym (feg)

hur får man bättre självförtroende i sängen? vill så mycket, men vågar inte.

är så rädd för att inte vara tillräckligt bra, eller göra "fel". kan fantisera en hel dag på vad ja vill göra med min kille, men sen vågar ja inte när han kommer hem. fick barn för 3v sen och vi hade nästan inget sex när ja va gravid, hur ska ja få igång sexet igen när man känner sig så osäker å osexig på sig själv? längtar så efter den närheten man får vid sex, men ja vågar inte ta upp problemet men han..
    snälla hjälp, vill inte känna mig oduglig å rädd...

• Svar på tråden hur får man bättre självförtroende i sängen? vill så mycket, men vågar inte.
  • Anonym

kan du pröva skämta om de? tex: Älskling, kan du köa upp dildon i mej är du snäll haha?? se hur han reagerar då, du kanske märker om han reagerar konstigt eller nyfiket? (så här gjorde jag i början, de funkade) om han reagerar nyfiket kanske du törs prata om de sen?

• Anonym (feg med)

Hej!
    Funderar i samma banor som du.Min kille är dessutom inte så bra heller på att ta intiativ så då blir det ännu svårare för mig att släppa loss när jag känner att ansvaret ligger väldigt mycket på mig. Hade velat ha ett mer fantasifullt sexliv men har svårt att få fram den sidan för honom.

• Anonym (feg)

ja känner precis som "feg med". man önskar man kunde släppa loss rejält i sängen och man vet ju att killen skulle älska det, men det är nån spärr där som gör att man inte vågar... sen ju längre tid det går innan man har sex ju värre blir de... de e verkligen skit jobbigt, men va kan man göra åt det???

• Anonym

pröva göra de emot blygheten, alltså gör bara de utan att fundera.. Uppskattar killarna de så släpper de säkert

• Anonym (feg med)

Har du varit likadan med tidigare partners?För mig så har det varit olika,har haft tex en KK som jag kunde släppa loss med ordentligt,men med min partner nu och också en tidigare(båda långa förhållanden)har jag så himla svårt för det.Handlar nog mycket om att byta roll från att vara snälla och gulliga flickvännen till ett vilddjur i sängen*S*,har svårt för den omställningen.
    Kanske kan det hjälpa att ta några glas vin tillsammans och sen våga lite mer?Eller börja lite smått med att köpa sexiga underkläder och ja liksom ta ett steg i taget?

• Anonym

eller så kan ni väl göra så att du och din parter kan "leka" din önska är min lag, sen gör ni varsin grej som ni vill göra alltså om han önskar en avsugning så gör du de på honom så önskar du dej nåt annat (ni ska ju inte gå med på att göra de ni inte vill så klart) Eller så kan ni "leka" att ni "äger" varandra varsin kväll/natt.. Fråga vad han vill göra med dej och vad han vill att du ska göra med honom. Eller har ni svårt att prata om sex med varandra oxå?

• Anonym (Jag med)

Åå vad jag känner igne mig i det ni skriver....

• Anonym (feg)

har inte haft sex med så många, emn med nin förra kille var de inte likadant, då vågade ja mycket mer kände mig kanske mer bekväm med han, hade varit tillsammans jätte länge, å killen ja bor med nu har ja inte varit med så länge, blev gravid direkt nästan, så sexlivet kom aldrig rikigt igång på rikigt, för man va ju inte så sugen när man va gravid..
    ja de akn nog hjälpa med lite vin, men e svårt när man har en liten att få tillfälle.... vet inte om man kanske skulle skriva som ett brev till killen vad man känner å vad man känner sig osäker på..är alltid lättare att skriva ner vad man känner en att säga det.... önskar man bara kunde stänga av osäkerheten å verkligen göra de man vill..sen så j*kla svårt..

• Anonym (feg med)

Till Anonym-- Ja,vi är rätt dåliga på att prata om sex med.. suck...vet inte varför det har blivit såhär..När man väl kommit in i vanan så känns det så svårt att bryta den!!

• Anonym (feg)

jo vi har svårt att prata om sex oxå...de e de som e lite prolemet, annars kunde aj ju berätta för han hur ja känner mig...

• Anonym

ja men då var väl skriva brev en bra idé! Ja de är jätte svårt att ta första steget för att bryta en vana.. tror ni att ni törs fråga: Älskling, kan vi börja prata om vårat sexliv? eller blir de också för pinsamt?

• Anonym (feg)

det är ju alltid jobbigt att praTA OM ETT PROBLEM Å JUST SEX ÄR ETT KÄNNSLIGT ÄMNE, FÖR MAN ÄR JU SÅ UTLÄMNAD.. å ja tror att min partner skulle tycka de va obekvämt att prata om det..så tror att ett brev kanske skulle va en smart lösning..

• Anonym

hoppas du inte skrev med stora bokstäver för att du är upprörd?? vill ju bara försöka hjälpa Generad men jag tycker att då ska du skriva ett brev om du känner att de är de rätta

• pinglan74

en smart idé är just att skriva ett brev. berätta lite om vad man fantiserar just i sexväg. nu har varken ajg eller maken det problemet att vi inte vågar prata om vad vi vill. men att skriva ett brev och lägga på din killes huvudkudde kan vara en idé? eller så kan du bara fråga om ni inte kan skriva var sitt brev om vad ni skulle vilja uppleva rent sexuellt med varandra och sen ge och läsa?

hoppas ni löser det.

• Anonym (Kille)

Jag kan till viss del identifiera mig med det beskrivna problemet. Sen kan jag även se ett annat problem, nämligen om man REDAN VET att ens sambo/make/maka INTE tycker om vissa saker i sängen.

Då känns det liksom inte ens aktuellt att ta upp det, även fast man själv inte skulle vilja något hellre än att ha en viss sorts sex, eller att sambon skulle vara klädd på ett visst sätt under sexakten osv. Tja, jag tror nog ni förstår problematiken.

Även om JAG gärna skulle "ställa upp" på min sambo om det fanns några specifika önskemål så tycker jag ändå inte att jag kan kräva av min sambo att "ställa upp" på det sättet.

Det måste få vara var o ens beslut om man vill "ställa upp på nåt speciellt som man kanske inte egentligen har lust med" för den andra partnerns skull. Men själv skulle jag ställa upp om det inte var alltför "udda grejer" sambon bad om.

Men jag tror samtidigt ett bra förhållande bygger på att m,an aldrig släper in "tristessen och enformigheten" i sängkammaren! Lite omväxling förnöjer....

• NoAngel

Låtsas att du är "någon annan" när du ska förföra din man!
    Du behöver inte säga det till honom om du inte vill.. du kan bara tänka ett eget litet rollspel ihuvet!
    Det kan göra att man vågar mer, iallafall för mig, om man går in i en roll och att den rollen vågar göra de saker som du egentligen vill göra men inte vågar..

Svar på tråden hur får man bättre självförtroende i sängen? vill så mycket, men vågar inte.