• Laverna

Sälja handarbete

Jag tycker att det är väldigt trevligt att virka, vilket har resulterat i en skaplig hög av dukar som bara ligger och tar plats. Undrar nu om det är någon idé att försöka sälja dem, och om nån har nåt förslag på hur man kan gå till väga. De är välgjorda och fina, så det är inte direkt à la syslöjden i skolan, om jag får säga det själv

• Svar på tråden Sälja handarbete
  • Dinturiel

Ja, jag tror nog att sånt går och sælja. Min mamma sæljer sånt i sin butik, och det blir jættefina presenter och liknande. Du har ju redan ett lager, så du kommer ju inte førlora materialkostnader om du testar

• Danbala

På ett ställe jag jobbat fanns en kvinna som stickade mycket. Hon tog med sig massor med tröjor och sådant och hade upphängt i sitt kontor, med priser på, lagom till julklappsinköpen skulle görase. (Hon hade nog kollat med företagets ledning att det var okej. )

• Laverna

Kanske ska försöka sälja lite då Onödigt att de bara ligger i ett skåp och inte används, och släkten börjar bli liiite less på virkat i present!

• Tildamamman

Hemslöjdsaffärer och liknade brukar köpa upp i bland om jag inte har fel för mig.

Ibland ordnas även marknader med hemslöjd. Vid ett sådant tillfälle skulle du kanske kunna stå i ett stånd?

• Laverna

Tack för tipsen Får man något sålt på tradera, då?

• Aunt Molly

Man kan också sticka/virka upp skyltexemplar till handarbetsbutiker! Nu gäller det ju inte sådant du redan har gjort, men en tanke för framtiden kan ju vara att höra med olika butiker om det behöver någon som virkar upp saker. Du lär ju får garn mm gratis och säkert betalt också!

Svar på tråden Sälja handarbete