Hur länge ska du ha din soffa?
Kollat på ny soffa idag, därav min 3dje soffa tråd...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-18 15:59:01:
Borde nog skrivit: Hur länge tror du att du använder din nyinköpte soffa innan den kasseras?
Kollat på ny soffa idag, därav min 3dje soffa tråd...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-18 15:59:01:
Borde nog skrivit: Hur länge tror du att du använder din nyinköpte soffa innan den kasseras?
Jag tröttnar så fort och vill förändra mitt hem ofta så jag planerar inte ha samma soffor mer än 5 år.
Jag hoppas de håller i 10 år även om jag är tveksam med hund, katt och fyra barn. Men jag giller de verkligen så...
Who am I: men då kanske du inte köper så dyra soffor?
Jag röstade på 10 år men verkligheten med katt och ungar så lär den inte överleva så länge.. även om jag bad om en idiotsäker soffa vilket resulterade i en soffa med det högsta antal tummlade timmar och tyg som inte drar in i soffan det man spiller utan torkar på eller torkas av med engång... Men hursom helst vaderingen är skyddad..
Jag borde ha slängt den redan
Hm... måste jag leva med en och samma soffa i hela 5 år??? Jag ville bocka i 2-3 år - sedan har jag tröttnat. Vi har haft vår i 1½ år och är redan sugna på en ny... Under vårt 8 år långa förhållande har vi haft 5 uppsättningar soffor - och alla har då varit nyköpta, inget gammalt begagnat eller ärvt tjafs...
Den vi har nu har *vi* haft ca 10 år. Innan dess har föräldrarna haft den i ca 25 år.
Vi har precis köpt ny, så vi får väl se hur länge den håller.