• Ankiz

barngröt till vuxen...

Är det okej eller? Gav precis sonen första gröt-smakisen och smakade själv först, och den var ju super-smarrig! Jag som verkligen avskyr allt vad gröt heter (utom mannagrynsgröt med massor O´boy-pulver).
    Men kan man äta sådan gröt till frukost som vuxen? Hur blir det med näringsämnen egentligen? Den är ju faktiskt anpassad till spädbarn, inte vuxna. Men den kan väl inte skada heller? Om man äter den med mini-mjölk och några fullkornsskorpor med skinkost på...

Hihi, ja, lite lustig är man nog!

• Svar på tråden barngröt till vuxen...
  • jollyjumper

Jag älskar barngröt, det är så gott!
    men om det är nyttigt vet jag inte

• getingmidja

Ja, det lär ju inte vara skadligt iaf!
    Och, säkerligen inte värre än mannaygrynsgröt med O´Boy på...hehe.

• Blåkråka

Nyttig är den nog o fullsmäckad med kalloroier oxå skulle jag tro! Så om man vill vakta figuren så kanke det int eär det bästa.. men vet inte något annat hinder.. om det nu enns finns mer kalorier i det än andra gröter..

• Blåkråka

När jag var yngre och kunde bo på stranden så hade jag med mig sempers barnmat för äldre på burk med mig o ja la den i sanden för att värmas o så åt jag varm lunch istället för mackor

• lata kocken Johanna

ankiz

jag var som du med gröten - nu har jag hittat en ny en aning nyttigare favorit
    grahamsgröt - precis som manna fast fullkorn

• Ankiz

Hihi, visst är den god!!

Men kalorier var det nog inte så mycket av... *springer och kollar*... 150 kcal per portion. Det är väl inte så farligt? Barnportion iof sig, men mer behöver jag inte!

Svar på tråden barngröt till vuxen...