Är det hundskatt på hundar nu?
Är det hundskatt på hundar nu eller är det borta? Jag har hund men har ingen aning om jag ska betala hundskatt eller inte.Isåfall från och med vilken ålder ska man betala?
Är det hundskatt på hundar nu eller är det borta? Jag har hund men har ingen aning om jag ska betala hundskatt eller inte.Isåfall från och med vilken ålder ska man betala?
nej det är det inte.
Oj oj oj det var längesen det avskaffades!
Nej det är det inte.
Nej det är det inte. Men det är lag på att anmäla hundinnehav till jordbruksverket så snart som möjligt. Kostar ca 400-600kr.
Va? Lag på att anmäla till jordbruksverket?
Pletti: 150 kr kostar ägarregistreringen till jordbruksverket
Våran papillon kostade 400 för 6 mån. sedan.
Det är jättebra att anmäla hunden till jordbruksverket. Om hunden springer bort kan upphittaren lr polisen hitta dig lättare å du får tillbaka din hund.
Jag har fått dessa papper på egen begäran och för mig kostade det 150 kr. Jag visste dock inte att det fanns en lag på att ägarreg - fick uppfattningen att det var frivilligt.
Jag visste inte heller att det var lag på det förrän hunden var 1 år.
150kr har det kosta för oss båda gångerna (2003 & 2005)
Det här hittade jag på jordbruksverkets sida:
Avgifter
Avgiften är för närvarande 70 kr för ägarregistrering. Anmälan av ägarbyte är kostnadsfritt. Avgiften faktureras efter att anmälan har registrerats.
Konstigt då om ni betalt 400 och vi 150 när de själva skriver 70kr. Får stor lust att mail och höra mig för hur det verkligen är.
Har kollat kvittot! FÖRLÅT!! 150 är det. Det var märkningen som kostade 460 kr.
Länk till lite frågoor och svar om ägarregistrering: www.jordbruksverket.se/nyhetsarkiv/nyheter/5.7502f61001ea08a0c7fff119028.html
Ägarregistrering kostar 150:- och anmälan om ägarbyte kostar 70:-
www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djurveterinar/hastpasshundregister/hundregister/informationomhundregistret.4.7502f61001ea08a0c7fff49718.html
Dumt att de skriver olika på sin egen sida...