Åh, så spännande!!
Jag har träffat ganska många människor som jag först lärt känna via nätet, men med de flesta var det inget intresse av att vara mer än vänner inblandat.
Finns dock 3 historier ur mitt liv jag kan berätta.
Min allra första chat/nätvän, vi pratade timtals i telefon veckorna innan vi träffades (hade väl chattat i ett par veckor innan). Minns inte om jag var direkt intresserad av honom, men det hela var jättespännande hur som helst. Funkade bra när vi träffades till att börja med (höll nog mest till på hans studentrum), men jag lyckades aldrig pussla ihop nätpersonen med den verkliga mänskan jag hade framför mig, blev helt fel i huvet. Så när han ville kramas-mer-än-vän så tog det helt enkelt emot. Och när jag förstod hurdan han var i verkliga livet så var jag ändå inte alls intresserad av honom. Inte så uppmuntrande kanske, men risken när man bara har kontakt över nätet är att man gör upp en egen bild av den andra personen som stämmer dåligt med verkligheten. Men är man medveten om det tror jag det går bättre.
En annan gång träffade jag en kille jag pratat med ganska länge (typ ett år) och vi var båda nyfikna på varandra. Vi träffades hos honom, gick på bio, åt på restaurang, tog långpromenad i skogen, och hade det allmänt trevligt. Tycke uppstod och jag hälsade på redan nästa helg igen. Men, vi bestämde oss för att bara vara vänner, han tyckte jag bodde för långt bort (80 mil). Det beslutet har vi aldrig ångrat, vi är bra vänner än idag och trots att han är en fin mänska som jag tycker om skulle jag ärligt talat inte vilja vara gift med honom
En tredje kille... var intresserad av honom innan vi träffades och han var nog nyfiken på mig med. Hade chattat 4mån innan vi träffades. Jag var precis nyinflyttad i den stad där han bodde, så vår första träff åkte vi till ett fik och pratade lite, åsså visade han mig runt i stan lite (uppskattades). Vi var båda väldigt blyga och trögpratade, så det blev väl lite tafatt. När han åkte visste jag nog inte om jag skulle få träffa honom igen. Jag vågade inte ringa och uppenbarligen inte han heller. Men kontakt upprättades igen efter nån månad när jag fått dator och internet. Vi började umgås, som vänner. Intresse fanns, men gick i vågor, jag förstod mig inte riktigt på honom
Han kom hur som helst att bli en av mina närmsta vänner, och efter 1½ år (vi är lite tröga
) blev vi mer än så. Det var jan-01, nu är vi gifta och väntar vårt första barn
Vet att det är svårt, men försök hålla fötterna på jorden och inte ha för höga förväntningar så är det större chans att ni hittar ett plan att mötas på. Försök skala av eventuella tydliga uppmålade bilder i huvet om honom för att ge utrymme åt hans verkliga jag så det inte blir otrevliga överraskningar efter ett tag.
Vet hur nervöst det kan vara, men det kommer säkert gå jättebra
Förhoppningsvis kan ni vara er själva och slappna av i varandras närvaro (ok, kanske inte första sekunderna/minuterna, men de kommer gå bra de med) och sen kommer resten naturligt. Ett stort lycka till!
(ursäkta att det blev så väldigt långt)