• Rigor

Hårstyling för småttingar?

Har en liten kille med lite ostyrigt hår och skulle gärna vilja "Styla" till honom ibland när det är dax för kalas mm. Har nån något bra tips om tex mousse, vax ed som är oparfymerad eller speciellt bra för barn, eller för känslig hårbotten eller vad man nu kan hitta på och kalla en mild och bra produkt.

Vad använder Du till Ditt barn?

• Svar på tråden Hårstyling för småttingar?
  • anna68

Samma som vi har till oss själva!

• Mamma2001

gick till frissan med vår lillgrabb.. köpte med röd färg där som han sprejjar upp luggen lite och har rött ibland

• Lilla Sanna

Du kan köpa vanliga produkter som finns för vuxna.

• Lillflickan

Åhlens har en serie med barnprodukter. Har inte sett mousse, men hårgele.

Max har nåt som heter Luddes Hårgele, en genomskinlig tub med grön gel i, som luktar Lime

♥ Mamma till Adden, Gullan, Max & Embla ♥
  • Rigor

Har nån sett till oparfymerade produkter som är gjorda för småbarn?

• Madde Hudik

Hej Prix om ni har den affären coop där fins barn gele som lukar hubba bubba

• Bebisens mamma

Olja och vanligt vatten!

• Rigor

Bebisens mamma:
    Olja? Typ babyolja?
    Hur gör Du när Du använder oljan, berätta så trötta jag fattar!

• Bebisens mamma

Du kan ju exempelvis använda någon bra bebisolja (gärna oparfymerad) som ni tycker om och så tar du lite i handflatan och kammar in det i håret på barnet. Inte mycket olja! Då ser det bara "fett" ut. Ingen hållbar frisyr men det går att rufsa lite och fixa till under en hel dag.. Svårt att förklara när jag är trött själv!

• Beckah82

När Victor var bebis så var han väldigt lockig...snarare krullhårig, vilket jag tyckte var sååå himla sött. Därför så förstärkte jag effekten med lite spray för bebisar.

Vaddå för spray? tja... vatten med socker funkar prima.

Hade det bland annat när han döptes vid 9,5 månaders ålder. Ville inte använda riktiga stylingprodukter när man var bebis.

• Rigor

Vatten med socker? Vad festligt! Vad FESTIS!
    Kan man hälla saft direkt i huvet på det lilla livet kanske?!

• Aelwa

Min son som är 2år har känslig hud precis som jag. Vi brukar (ja eller brukar och brukar det har hänt en gång haha) använda vanlig hårgelé. Så länge det inte tar i hårbotten så går det prima.

Annars, gå till en frisör och fråga efter parfymfritt.

• Beckah82
    Rigor skrev 2006-05-05 13:36:58 följande:
    Vatten med socker? Vad festligt! Vad FESTIS! Kan man hälla saft direkt i huvet på det lilla livet kanske?!
    Ja det blir ju typ samma sak hehe men ta inte för starkt färgad saft i så fall så håret blir rött hihi.
  • Rigor

Tack för alla braiga tips!
    Nu ska vi se om inte Lillen kan bli riktigt vårsnygg till helgen!

Svar på tråden Hårstyling för småttingar?