• Maho

sårig bröstvårta..tips?

Hej! har ni nått tips mot sårig bröstvårta? Nu gör det så ont att jag drar mig för att amma på det bröstet Jag har luftat, satt salva på men det hjälper inte så mycket...//Marica

• Svar på tråden sårig bröstvårta..tips?
  • Venla

testa amningagummi ett tag. Det skyddar bröstvårtan. Fårfett lär också vara bra att smörja med!

• snysop

amningssnäckor!! små plastkupor man sätter på vårtorna så att bröstmjölken fuktar vårtan. hjälpte mina då de var blodiga, blåsiga och variga.

• Maho

Snysop Var kan man köpa amningssnäckor?

• pillenojd

amningsgummi är superb, du kan även pressa ut lite mjölk efter att barnet ammat och låta det "torka" på vårtan, skyddar och lindrar.

• Änglatuss

BRÖSTMJÖLK

mina såriga vårtor läckte på 2 dagar

• snysop

Maila till kontakt@amningssnacka.com, jag köpte mina i en Babyproffsenbutik, men tror inte att alla säljer dem, har nämligen inte sett dem igen. 69 kr betalade jag.

Änglatuss, yes, bröstmjölk är bra. Jag fyllde mina amningssnäckor med mjölk och gick så några dagar och efter det så var de läkta.

• MiaB72

Jag fick så stora sår att jag kunde inte amma det ena bröstet, pumpade då ut mjölk från det varje gång han skulle ätit på det och gav honom på flaska, gjorde så ett dygn och smorde på salva och bröstmjölk och sen blev det bättre och jag kunde börja amma igen.

• Maho

Tack för alla svar! Jag ska fortsätta med att smörja in bröstmjölk och försöka få tag på en amningssnäcka! ha en bra dag!

• Loppan79

Bröstmjölk hjälpte inte ett dugg för mina såriga bröstvårtor! Köp amningssnäckor eller gör egna av en tesil (se amningshjälpens hemsida). Smörj rikligt med salva, testa olika som finns på apoteket!
    För att ändå kunna amma så finns det en svagt bedövande salva på apoteket som man kan ha på bröstvårtorna en stund innan amning. Ljuvligt efter att ha pinats vid amningen länge

• fiolen

Låt bebisen suga genom en amningsnapp ett tag tills det har läkt. Finns på apoteket. 2pack för ca 100 kr tror jag.

Svar på tråden sårig bröstvårta..tips?