• Katta

Andra barnet med IVF

Hej
    Undrar om det är många som kämpar med att få andra barnet med IVF.
    Vi fick vår flicka helt utan problem men med andra har vi försökt med två ICSI men inte ens det har lyckats.
    Fattar inte varför det blivt så galet på vägen? Försöker komma på olika anledningar till det. Det är sambons "soldater" som är felet. Men hur pass dåliga dem är har jag inte fått nå´ riktgit svar på. Sköterskorna menar på att dem inte är såå dååliga... Kanske man kan hoppas på ett litet mirakel till nångfång i framtiden... för hoppet vill man ju inte "tappa"

Kram på er

/Katta

• Svar på tråden Andra barnet med IVF
  • mariebelle

Hej.
    Har ni försökt er på en färsk icsi? helt från början vill säga?
    Vi har nu börjat med en ny omgång, men vi ska få till baka frysägg om de inte går under vill säga...
    men jag stimuleras för att föröka få ett barn...
    bella

• Katta

Hej mariebelle
    Vi har gjort tre inseminationer och två färsk ICSI (med spray och spruta), men det ville inte.

/Katta

• Snillan

Katta min vän, så ses vi ännu en tråd! Vi är ju i samma sits.

Min historik är hittills ett gäng pergokurer och sprutor, operationer, 5 inseminationer och nu 1 IVF. Blääääääää..... säger jag bara!!!!!
    Det är så sjukt jobbigt att man inte får till ett syskon när det gick så lätt med första barnet. Men nu har jag morskat upp mig och efter sommarn så ska vi göra ett nytt IVF försök. Eftersom de inte hittar några fel på vare sig mig eller maken och allt var superbra vid denna IVF (och ändå sket det sig .....) så tänker jag inte ge upp än. Kram på dig gumman!

• Cicciliona

Försöker och försöker och försöker.... Har nu bokat tid för 1:a möte på Linné 17 maj.
    Min älskade son är ett mirakel. Jag skulle inte kunna få barn... Masssa operationer med bara massa "skit" och konstigheter i min kropp... Men han lyckades bli till ändå.

Ja!!!! och alla säger, men ni lyckades ju förra gången så det går nog en gång till, men folk verkar ju tröga, när de vet hela historien. Nu har det då inte blivit ngt syskon så vi väntar på IVF. Hoppas hoppas!
    C

• Leonna

Här är en till som kämpar för att få ett syskon! Har gjort ett fullt ICSI, en försök utan ET och ett avbrutet försök..
    Våran son kom till på ett frys efter två misslyckade ICSI. Anade väl att det skulle vara lite svårt att få till ett syskon, men inte såhär himla struligt! Innan sonen kom fick hade vi alltid tillbaka jättefina ägg, men nu kan vi inte ens få till ägg som är mogna..!
    Man undrar ju vad som hänt "under vägen"!

• Ciccilionaa

Ursäkta om jag kanske är lite bortkollrad.. Men när "väljer" man ICSI och när IVF?
    C

• Mumle

Just det, andra barnet med IVF är vi också inne på. För 2 år sedan (när vi började försöka med 2:an) planerade jag att det blir bra att barnet kommer i mars 2005. Eftersom det lyckades på första försöket med vår dotter var man ju naiv och helt ovetande. Nu vet vi alltså bättre. Jag har totalt varit gravid 4 gånger (varav 2 var missfall och 1 abort) så nu undrar man ju vad som hänt. Min gynekolog tror inte att jag ägglossar. Ett fenomen de aldrig riktigt följde upp på Sophiahemmet där jag gick för hormonbehandling och insemination. Nu är jag i händerna på ett proffs på sitt område och han tror att våra chanser är mycket goda med IVF. Det värsta tycker jag är alla onaturliga känslor som väller upp helt utan förvarning. Som att känna hat mot kvinnor som är gravida! Eller ännu värre, kvinnor som har en bebis som knappt sitter själv i vagnen med en stor härlig mage med lillbrorsan hack i häl. Det känns som om någon snott min kö-biljett på ett jättetasktigt sätt!

Svar på tråden Andra barnet med IVF