Jag är snittad 3 ggr 2 oplanerat och ett planerat.
Första snittet blev efter värkar i 35 timmar & 8 timmars krystvärkar och pågen visade sig ligga i vidöppningsbjudning med ansiktet uppåt.
Fick en påg på 4275g.
Andra snittet så tog min BM och förlossningsläkare förgivet att jag ville ha ett planerat snitt pga den långdragna förlossningen med första, men jag villle verkligen prova vaginalt då jag var så nära första gången och blev snuvad på mållinjen.
Gick över tiden med 14 dagar och åkte in för viktuppskattning och blev tippad till att bebisen skulle väga 5,4 kg, de vågade då inte sätta igång mig ( vilket jag ville, ville verkligen föda vaginalt för jag var så nära med min första förlossning), pga att de var rädda för att mitt ärr i livmodern inte skulle klara av trycket det blir under en vaginal förlossning då barnet var så stort.
B´lev snittad och fick en påg på 4825g.
Sista snittet var planerat , jag fick prova att bli igångsatt men vågade inte då det inte var mer än 13 månader mellan nr 2 & 3.
Vågade inte prova så nära inpå mitt sista snitt, utan valde då planerat snitt.
Det är jag jätte glad för att jag valde då det blev en jätte fin upplevelse och helt annorlunda från mina ´två tidigare snitt.
Jag troro inte att de blir problem om du vill ha snitt, stå på dig om det är det du vill.
Men själv hade jah provat vaginalt först.