• Anonym (bråk?)

Familjerätten i Karlstad

Jag undrar bara om det är någon som har erfarenheter av familjerätten i Karlstad?
    hur är dom? snälla mot mamman/pappan? har dom lika regler på alla familjerätter i sverige?

• Svar på tråden Familjerätten i Karlstad
  • Anonym (bråk?)

*Puff*

• maljoh

ja vet faktiskt inte hur dom är?! hoppas bra.. för jag ska själv dit inom kort...
    skriv gärna till mig..

• Anonym (bråk?)
    maljoh: skriver redan till dig

Nån mer som har erfarenhet!?

*puffar*
  • Anonym (bråk?)

Ingen som vet???

nån kan kanske berätta från nån annan stad vad ni har för erfarenheter av familjerätten?!

• Anonym (LULEÅ)

Finns det någon här som har erfarenhet av socialen och familjerätten i LULEÅ??????
    Tacksam för alla råd....erfarenheter...:)

• Anonym (k-stad)

Har en bekant som håller till i K-stad.

Rätten där går totalt på mamman..
    Mamman som givetvis ljuger och har sig tror dom totalt på.

Pappan är helt chanslös...

• Maia Blå

Även familjerätten i Varberg går på vad mamman säger......hon kan ljuga obehindrat utan att de reagerar och kollar upp med pappan vad som är sagt!!!!!!

• silverstar

Blir så förbannad när jag hör att Familjerätten som ska vara opartisk allt för ofta går på mammans linje. Och den stora frågan: VARFÖR blir det inte vida känt via media och liknande så att det kan bli några ändringar? Man kan tro att det är stenåldern vi lever i... Hur är de i Göteborg? BTW om någon vet...

• Karlstadtjej

Tyvärr är inte Familjerätt i Karlstad till någon vidare hjälp.
    Jag och min sambo har varit där ett flertal gånger då hans exfru ständigt skapar problem när det kommer till deras gemensamma barn. Sorgligt nog ljuger hon ansiktet av sig och min sambo ges ingen som helst hjälp. Dessutom ifrågasatte de mig, att jag träffade barnens pappa "för tidigt" - information som de bara kan ha fått genom exfrun och visar på brott mot sekretesslagen. På frågor om rättigheter svarade de att "svar inte existerar".

Skrämmande dåligt av en myndighet som ska vara neutral!

Media borde verkligen underrättas. 

• Anonym (synd)

Har hört om en annan familjerätt  i en närliggande kommun om en mamma(mycket nära vän) som misshandlades av det gemensamma barnets pappa under graviditeten-hon blev bostadslös  i graviditetens slutskede då det inte var ett alternativ att bo kvar med tanke påsåväl hennes egen som det kommande barnets säkerhet..

Vid betänkligheter ang pappans eventuella ungänge med barnet så pressades hon hårt ( fick höra  att  barnet skulle hata henne och inte vilja vara hennes barn längre fram om hon inte gick med på mannens krav.)och fick ge med sig.

Först när hon beslöt att flytta kom det fram att de på familjerätten i hennes kommun faktiskt  sett bristerna i mannens föräldraskap plus att de även märkt av hur min vän och hennes barn mådde dåligt av pappans on offande  i deras liv. Han var intresserad i korta perioder och kunde sedan vara frånvarande i långa perioder. . .

.

• Anonym (Werton)

Ni öppnar en tråd sen 2006 Förvånad. Ja jag var tvungen att nämna det..

• Anonym (insatt)
    Anonym (bråk?) skrev 2006-04-19 09:35:56 följande:
    Jag undrar bara om det är någon som har erfarenheter av familjerätten i Karlstad?
    hur är dom? snälla mot mamman/pappan? har dom lika regler på alla familjerätter i sverige?
    Alla familjerätter i landet skall arbeta efter samma riktlinjer men naturligtvis kan personal vara olika erfaren och arbetsbelastningen kan vara olika hög .....
  • mammalovis

Vi har kontakt med familjerätten i Nässjö och de är väl inte heller särskilt neutrala. De går mestadels pappans vägar tillmötes och inte barnets ...

I vårt fall VÄLJER pappan att arbeta 10-12 timmar varje dag, enligt hans påstående. Han vill ha umgänget BARA på söndagar för det passar honom bäst. Efter 3,5 månaders frånvaro har nytt umgänge upprättats. Det höll en gång innan han skippade nästa umgänge, då socialen inte nämnt något om det. Min dotter var förkrossad av att sitta och vänta en kvart på pappa innan vi gick in för att ringa hans mamma och kolla om han var inlagd igen. Det var han ju inte ...

Sedan skulle vi glömma allt och starta om på nytt enligt familjerätten .... Nu har vi 3 möten inbokade. Till första messade han 3 minuter innan att han var 10 minuter sen. Sedan kom han 10 minuter senare vid lämning också.

För att tillhandahålla umgänge krävs att vi splittrar familjen och äter olika tider då barnet måste äta senast 11.30 för att komma i säng och somna senast 12.30. Sedan måste hon väckas senast 14.30 då jag kan förbereda henne på att pappa kommer. Förhoppningsvis är hon då smidig med blöjbyte och påklädning. Övriga familjen äter tidigast vid 12-13 ... Så hela söndagen varannan vecka blir en ren stressdag med tjat och tjat tyvärr.

Detta förstår inte pappan för det är ju synd om honom som VALT att skaffa helgjobb i Linköping typ 13 mil bort, tror jag det är. Familjerätten tyckte det var bra att pappan fick sova ut på morgonen ... Så med andra ord är halva familjen spärrad från aktiviteter varannan söndag, då det är svårt att kunna göra något både före och efter.

Det sjuka är att han med 70 timmars arbete i veckan (om hans påstående stämmer) inte har råd att värma upp huset ...  

Svar på tråden Familjerätten i Karlstad