• sannalainen

Brio sitty....

Hejsan alla glada.
    Har en underbar son på 2-år. Till honom har jag en Timmy-vagn men nu börjar jag bli sugen på en Brio Sitty. Största anledningen är att den väger ännu mindre än Timmyn. Sen är det ganska sällan han sover middag i vagnen.
    Så min fråga är väl egentligen...Hur länge har ni använt/tänkt använda vagn till era barn? Hur stora barn får plats i en Sitty?
    Tacksam för svar. :-=
    Kramar från oss

• Svar på tråden Brio sitty....
  • France

vi hade vâran tills sonen var 2 1/2, sen tappade vagnen ett hjul( 15 âr gammal) och han fick gâ istället. jag gillar sitty jättemkt. letar efter en ny till lillebror.

• Fluffisarna

Är oxå på sulky jakt, och de på vagnsaffären sa att de rekommenderade Sitty varmt, och att det var en vagn om man sen kan ha tills barnen går själva!
    Billig och smidig. Finns ju sufflet till, och det ville jag ha!

• Fille04

Min snart 16 månaders kille på snart 15 kg får plats i den.

Vi kommer att använda den tills han inte vill sitta i den längre.

♥Älskar min son♥
  • ringblomma

Har också en brio sitty till min äldsta son som är 20 månader, är jätte nöjd med vagnen och jag kommer att använda den tills det är lillebrors tur.

• lena ekman

Den rekommenderade maxvikten i Sittyn är 15 kg. Vi har en sådan till Mirja med ratt och Suflett. Är jättenöjd med den och det är den sista vagnen hon kommer att ha. Sen när hon är för stor är det dags att gå själv.

• silhuett

Jag älskar vår Sitty! Den är så liten, smidig och snygg

Köpte den när Isac var 10 månader, och han kommer få använda den tills lillebror ska ta över. Då kommer han vara ca 3 år, och då skaffar vi nog en stå-bräda till.

• Tjohooj

Är oxå skitnöjd med min sitty,min pojk är 2 år och han kommer att få åka i den tills jag tycker han är för stor för vagn,3-4 år tror jag. Sen kommer lillasyster få ha den med.

• Josse

Rekommenderade maxvikten stämmer inte som Lena skrev.
    Vi köpte en Brio Sitty idag (valde mellan Sitty och Softy men avråddes av två barnvagnsaffärer som sålde båda att inte köpa Softyn). Så här skriver Brio själva om max vikt
    "Max last sits 20 kg, max last varukorg 5kg, Ålder 1-3+ år"

Våran dotter (2år och 3mån) är ca 98cm lång och väger 16,5kg och hon sitter perfekt i nya vagnen.

Lycka till!

• lena ekman

Josse, då måste de ha ändrat, köpte för en månad sen visserligen en 05:a men det står klart och tydligt 15 kg, även om jag tycker att det låter lite.

Svar på tråden Brio sitty....