• Emillis

Pizza från ciao ciao??

Hi alla babes!!!

En liten fråga...
    KAN jag äta PIZZA från ciao ciao i stlm??? De gör ju pizzorna med mozzarella, men E DET OKEJ ????

VARMA kramar
    en pizza sugen tjej!!

• Svar på tråden Pizza från ciao ciao??
  • snutti

Ja det ska gå bra, osten upphettas ju tillräckligt. I en pizzaugn är det ju flera hundra grader. Annars är det väl bara att be dem göra med vanlig ost.
    Bor inte i sthlm så jag vet inget om restaurangen du vill äta på.

• Rebekka

Du får lov att äta all slags ost så länge den är upphettad.

• Lindal76

En del mozzarella ost görs på pastöriserad mjölk.

• Titti och mini

Fråga på pizzerian om den är pastöriserad. men om den annars är över 65 grader så är det ju Ok även om den inte är det

• mamma långben

All ost är säker om detn upphettas ordentligt, och det gör ju pizza. Det enda jag har hört är att halloumiost inte alltid blir tillräckligt varm om man t ex bara steker i skivor kort i stekpanna.
    Ät och njut, och förlita dig på SLV:s rekommendationer i stället för en del felaktiga påståenden som förekommer här.

• teddybjörnen

Jag tror inte du kan äta pizzan med mozarella. Har läst att den bakterie som man kan riskeras att smittas av i just mozarella (tror det var listeria) inte dör av värme. Jag var i samma situation som du, men jag valde något annat istället (fastän pizzan är så god!!!!). Dumt att chansa tycker jag, även om risken visst är väldigt liten för att smittas.

Svar på tråden Pizza från ciao ciao??