• EST

Sexlust och kön på barnet - en ovetensklaplig undersökning

I min förra graviditet försvann sexlusten i stort sett i samband med pluset på stickan och återkom inte förrän flera månader efter förlossningen. Jag väntade då en son, Sebastian. Denna graviditeten är det helt tvärtom. Känner mig nästan som en nymfoman... Hur är det för er andra? Har barnets kön påverkat er sexlust? Har det varit skillnad beroende på om ni väntat en son eller dotter? Bara måste veta så kan ni hjälpa mig i i den här helt ovetenskapliga undersökningen??!!/Emelie

• Svar på tråden Sexlust och kön på barnet - en ovetensklaplig undersökning
  • varfördåför

har haft presis lika med båda pojkarna så så långt stämmer det.. men jag ahr haft sexlusst under båda graviditeterna.. särskilt på slutet.. o det blev somsagt POJKAR

• IsaDenVisa

Jag väntade tvillingpojkar och jag var ständigt sugen...helt otroligt vad jag hade lust....

• Nettan73

Jag har hört en teori i ämnet som menar att man har mer lust när man väntar pojke då det är mer testosteron i omlopp i kroppen då..

Jag har för övrigt verkligen noll lust och är helt förvånad över att livet kan vara så bra utan sex.. Hade nån påstått det innan jag blev gravid hade jag skrattat åt dem.. Nu vet jag tyvärr inte vad det är för kön bebbo i magen, men ändå..

• Lotta S

Hmm...jag har en son sedan tidigare, och väntar nu en gosse till, jag har inte haft någon som helst sexlust under någon av graviditeterna (stackars sambon)

• Nathalie32

Mer sexlust (hur nu det är möjligt ) och vi fick en tjej...

• Dahliaer

Noll sexlust -dotter i magen enligt ul. Likadant förra grav. väntade en dotter då också.

• malinkat

Mycket lust och väntar pojke ;o)
    Frustrerande nog har jag infört orgasmransonering eftersom sammandragningarna efteråt blir mer och mer obehagliga... ;o)

• LillaLulla

Det varierade så himla mycket... I början var jag som en nymfoman, men mot slutet (med 30 kg extra, en massa utslag över hela kroppen och vätskefyllda ben som krampade av minsta lilla) så hade jag verkligen ingen lust! Men det hade ju kanske sin naturliga förklarning...

Svar på tråden Sexlust och kön på barnet - en ovetensklaplig undersökning