• sweetcherry

pierca bröstvårtan själv??!!

Ärligt, kan man göra de?? Finns de några risker och i så fall vad?

• Svar på tråden pierca bröstvårtan själv??!!
  • innana

Infektioner!!
    Plus att jag antar att man ska veta hur långt in i bröstvårtan samt var på den det är bäst att göra. Skulle nog INTE göra det...

• sweetcherry

*puff* måste ju veta!!!

• Skusan

Ajajajajajajajaj Jag vet inte om man bör göra det själv... Jag piercade mitt ögonbryn själv när jag var 17, det gick ju bra, men där är det ju bara lite kött/brosk och skinn.

En kompis till mig försökte sig på att pierca bröstvårtan själv... Han klarade inte av det för det gjorde för ont och kanylen han använde var inte grov nog, sen ska man ju igenom med ett smycke med.... *AJ* Så jag tror salong är ett bättre alternativ då!

Lycka till!

• Fille Fjonkan

Är du galen? Överväger du det på allvar?

Jag vet inte vilka risker som kan tänkas finnas, men bara tanken skrämmer mig
    Jag minns väldigt väl hur det kändes när jag och mina vänner i tonåren satt med isbitar och knappnålar och karvade hål i våra stackars öron. Det gick visserligen bra, men det var inte skönt...

• sweetcherry

javisst överväger jag tanken att göra de själv. De blir ju mycket billigare, och jag är ju från småland

• AnneSophie

Du är väl inte seriös? *svimmar av bara tanken*

• Blah

Nej, nej och åter nej! Marsch till närmaste piercingstudio med dig. Om du inte kan tänka dig att lägga ut pengar på en professionellt utförd piercing bör du nog överväga om det är värt det över huvud taget.

• AnneSophie

"javisst överväger jag tanken att göra de själv. De blir ju mycket billigare, och jag är ju från småland"

Hmm och om du får en allvarlig infektion i bröstvårtan och det kanske blir så allvarligt att du måste ta bort den (vilket faktiskt inte är helt orealistiskt) eller du aldrig kan amma på det bröstet (om du skulle vilja det)...var det då väl insparade pengar?

Alltså, det finns snål...och så finns det dumsnål. Jag, med risk för att göra dig sur såklart, tycker att du tillhör den senare gruppen.

• Blåkråka

finns ju folk som har tappat bröstvårtan av sånt ju!

• dio

Nej men usch! Jag är av den åsikten att vad man än ska pierca ska man göra det i studio, för att minimera risken för infektioner och för att få det snyggt gjort.

Så jag råder dig också att gå till en piercingstudio

Svar på tråden pierca bröstvårtan själv??!!