• fiolen

Dopklänning till pojke,

Är det någon som har något tips på fin dopklänning att hyra eller köpa till en pojke, och isåfall vad det kostar? Vill ha en klänning med minimalt med krusiduller och broderier.

• Svar på tråden Dopklänning till pojke,
  • Anettan73

Min jag köpte har verkligen minimalt med allt. Köpte den för 950:- för 12 år sedan. Tog en lite dyrare för jag vill föra den vidare. Det är ett tyg som aldrig gulnar.

Haft den till båda mina söner...

• Beckah82
    Jag sydde en egen eftersom det inte fanns att hitta en med minimalt med krusiduller

Ja...den behöver strykas
  • fiolen

Är det någon som vet någon hemsida där man kan kolla på dopklänningar? Eller vet någon var man kan hitta mönster till dopklänningar om man vill sy själv?

• sötis78

Vi hade kiltar till våra killar. Köpte dom i skottland..typ 300kr styck

• Morticia

Kyrkan kan ha en ni kan låna gratis. Dessa brukar vara diskreta för att passa både tjej och kille.

Vad vore livet utan FL???
  • Dana70

Du hittar en fin på www.minidani.se för pojkar, som man kan ta av kjolsdelen på efter själva dopet. Tycker jag är fin och lite striktare.

• Nickchen

Linus&Lotta (www.linus-lotta.se) har en som jag tycker är fin. Man byter mellan blå och rosa band för pojke/flicka. Lite svårt att se på bilden men den verkar neutral.

• fiolen

zova.jetshop.se/

Här finns en annorlunda klänning. Någon som hittat någon sida med liknande klänningar?

• Öland2barnsmor

Har en fin till salu :::::

• Cissi2005

HEj ! Den från Linus och Lotta är bra och den går att maskintvätta, det går inte den som man får låna från kyrkan och det kan vara skönt att veta det och fin är den, bra pris 298 kronor

• Miiilo

Har köpt min på plastisock., kan självklänningen! Den e ljuvlig!!!!!!!!!

• jen bossman

min pojke ska döpas i sommar och kommer då vara nästan ett år så jag ska istället köpa jätte fina kläder, vita byxor, skjorta, väst och fluga. allt i ett paket för 490 kr. finns från 3 månader till 24 månader. supersött till ett bra pris. finns på www.littlefairies.se
    dom har dopklänningar också tror jag

• jen bossman

kläderna finns under festkläder 0-24 månader

• Knoza

Vi ska ha dop 10 juni. Jag har köpt en liten kostym i linne som min son ska ha istället för klänning. Sist jag var dop hade pojken sjömanskostym, det var hur gulligt som helst.

• Oggy

Hade vi döpt så hade jag beställt från www.folkart .se. Grymt fina dopklänningar!

• Lisa1977

Jag ville inte heller ha en massa krusiduller så min mamma syr en dop kostym istället. Jätte söt med väst och fluga.

Svar på tråden Dopklänning till pojke,