• Nie

Cykelstol

Tänkte att jag skulle köpa en cykelstol till dottern så vi kan ge oss ut på utflykter i det sköna vårvädret och i sommar.

Var har ni köpt era cykelstolar och vad kostade de?

Är det prisvärt att köpa på COOP eller ska man köpa en i en cykelbutik?

Vad ska man tänka på?

• Svar på tråden Cykelstol
  • Mollan

Jag köpte begagnat på en bytesmarknad. Man bör väl kolla fästanordningar, bälte och stadighet, antar jag... Bästa råden får du säkert i en cykelbutik/sportaffär.

• Lill Trulsa

Vi har en från coop den fungerar alldeles utmärkt.

• Nie

Nu har jag spenderat sista kvarten med att ringa runt till olika butiker ang cykelstolar.

På barnens hus hade de en typ inne som inte var inställningsbar i viloläge (199 . Den som det fanns viloläge på var försenad.
    På en cykelbutik hade de cykelstolar från 590:- och uppåt. COOP ska ha en typ för 199:- och en för 299:- men vet inte vad det är för skillnad på dem för båda fanns det viloläge på.

Fler som vet?

• Odie

Om du har ett litet barn som sover middag så tycker jag absolut du ska satsa på en med viloläge, det är värt de extra kronorna. För det är inte kul om barnet somnar och huvet hänger och slänger åt alla håll och man har en timmes cykelväg kvar hem.

• Plutt05

Vi var på Coop och tittade på både cykelstol och cykelhjälm men blev avskräckta. För det första fanns inga barnhjälmar för de var återkallade allihop och där cykelstolarna fanns hängde en lapp om att även en del av dem var återkallade. Tyckte inte det kändes bra att köpa där men det är ju bara min personliga uppfattning.....

Blev en Hamax Sleepy, tycker den är hur bra som helst. Hjälmen blev en Met, med ställbar ratt där bak, bra enligt NTF och jag håller med, lätt att få på och variera beroende på vad hon har för mössa.
    Känner att jag hellre lägger lite mer pengar på såna här säkerhetsgrejer och får bra grejer än att chansa med något annat. Sparar hellre in de pengarna någon annanstans.

• Nie

Plutt05
    Anledningen till att de kallat tillbaka barnhjälmarna berodde på ett fel i spännet. Den hjälmen skulle ha sålts via kalendern bl.a. till medlemspris. Vill bara förtydliga att hjälmen inte har något med COOPs cykelstolar att göra.

(Jag jobbar på Konsum, så jag vet varför de kallade tillbaka hjälmen)

• Plutt05

Ja fast det stod allt en lapp om att vissa cykelstolar skulle återkallas oxå. Men som jag sa så är det min personliga uppfattning, cykelhjälmarna har säkert inget med cykelstolarna att göra men vi valde att köpa allt på samma ställe, i en cykelaffär.
    Förresten kan man kolla vilken cykelstol som rekomenderas till din cykel. Till min Cresent rekomendrar tillverkaren Hamax.

• Nie

Nu har jag varit iväg och köpt en cykelstol på Barnens Hus. Jag hittade en som försäljaren, som jag pratade med i telefonen idag, inte berättat om. Det var en Hamax. Satta fast den på cykeln och insåg att jag var tvungen att höja sadeln 6cm, så nu når jag inte ner till pedalerna. Jävla skit! Nu måste jag skaffa en ny cykel. Det blev ju billigt det här...

Svar på tråden Cykelstol