• Liss81

Allergitest via blod, hur tillförlitligt?

Hej. Vi gjorde blodprov för att testa om sonen (6mån) är allergisk mot mjölk. Han har inte fått i sej mjölk sedan han var 10 dagar gammal. Testet visade att han INTE är det. Stämmer såna test till 100 % ?? Jag blir så misstänksam och tycker att han verkar kinkigare och får för mej att han har ont i magen. Men jag vet inte om jag oroar mej i onödan....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-19 18:05:20:
    Dom sade att han inte hade något alls på mjölk men en liten förhöjning på ägg...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-19 18:05:24:
    Dom sade att han inte hade något alls på mjölk men en liten förhöjning på ägg...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-19 18:05:32:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-19 18:07:12:
    VA! Blev skitmånga gånger. Oj va tjatigt, inte meningen...

• Svar på tråden Allergitest via blod, hur tillförlitligt?
  • Mittlillabarn

Nej, inte till 100% men det ska var mer tillförlitligt än pricktest. Gör man båda är det väl ännu mer säkert. Vår son fick en trea på skalan 1-6 både på pricktest och på blodprov.

• Liss81

Dom sade att han hade en liten förhöjning på ägg men inget alls på mjölk...

• Blå Flygare

Glöm inte att de testat för allergi - inte intollerans. Kan ju vara det kanske?

• fiamamma

Det är inte 100% med tester.
    Vår äldsta son är allergisk mot pälsdjur,dun,pollen,hö, det är de sakerna vi vet för det har vi sett på honom.Han får utslag,kliande ögon m.m.
    Han har inte reagerat på varken blod eller pricktest.
    Jag har 3 bröder och alla 3 är allergisk.
    När min yngsta bror testades så gjorde de både pricktest och blodtest på honom.
    Han reagerade på pricktestet men inte på blodtestet.
    Så helt 100 är de inte.
    Jag vet om flera som uppenbarligen är allergisk men inte reagerar på allergitester.

Svar på tråden Allergitest via blod, hur tillförlitligt?