• Ellen2

Varför skall det vara just turkisk yogurt till de små?

Hej!

Är det någon som vet varför de små skall ha just turkisk yogurt? Kan man ge dem fruktyogurt istället eller är inte det lämpligt?

Kram!

• Svar på tråden Varför skall det vara just turkisk yogurt till de små?
  • Bonanza

Turkisk yogurth är ju hög fetthalt, lite socker och naturell. = Bra!

Come what may
  • Psychomantia

Fruktyogurt innehåller mycket socker, därför ska man inte ge det till små barn.

• jomba

När har ni börjat ge yoghurt?

• Dino78

Jag började runt 8-9 månader att låta henne smaka (då tog jag sån där naturell yoghurt i vanligt tetrapak och blandade med banan).

• Carisma95

Den turkiska (eller grekiska) yoghurt har 10 % fetthalt, så den är krämig och bra till små barn. Och som övriga sagt; lite socker och naturell.

Vi började ge det vid 7 1/2 månad, plus mosad banan i. Han älskade det!

• Frida76

Är sådan yoggi pastöriserad? fick för mig att det var lite si och så med det...

• jummie

*sockerfria yoghurtar innehåller ju annat sötningsmedel o är väl inte så lyckat det heller....

*i Sverige är alla mejeriprodukter pastöriserade..får inte säljas opastöriserat!!

*det går nog lika bra med den grekiska yoghurten med men persoligen tycker jag att den turkiska smakar bättre!

• Bruden1

Vi använder arlas vanliga filmjölk, lite lite av den och så mosad banan till det, mums!! säger Evelina om det Har börjat nu vid 6 månader.

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
  • Carisma95

Om jag inte minns helt fel, ska man inte ge just fil...
    (Vet inte om det innehåller något som inte finns i yoghurt?) Någon som vet?

Svar på tråden Varför skall det vara just turkisk yogurt till de små?