• xxmeyaxx

frågor om cinderella!!

Jag har lite frågor ang. om man ska åka med Cinderella.
    När jag åkte under marsmånad fick jag en värdecheck från er när jag handlade i taxfreen. I denna värdecheck står denna text:

"Den här värdechecken berättigar till en kryssning STHLM - MAR T/R med CINDERELLA för 2 - 4 vuxna i en A-, B- eller C-hytt. Värdechecken gäller under förutsättning att en buffetlunch eller middrag per person bokas i förväg."

Innebär detta alltså gratis hytt eller? Kanske låter dumt. Men försök förklara så bra det går.

Sedan undrar jag om det här med Åldersgränser.
    Om två 21-åringar, en 22-åring och en 23-åring bestämmer sig för att åka, måste då 23-åringen vara "goodman" åt de andra eller hur ligger det till? (detta gäller Cinderella, vardagkväll)

• Svar på tråden frågor om cinderella!!
  • xxmeyaxx

men det är om man bokar buffetmiddag då? för jag funderar på att strunta i den då den kostar 221 kr och bara äta något annat i en annan restaurang.

• HannaAugustsson

Du måste ha buffén alltså den måste beställas annars får du betala hytterna. Och det ska vara till varje person som e med på biljetten

• Nyfiken gul

hytten ingår ENDAST om du bokar buffe...

står ju klart o tydligt...

• miss maple

Då gäller inte värdechecken.

• xxmeyaxx

iofs är inte hytten så dyr annars. en B4-hytt går på typ 100 kr.

men det där med åldersgränserna?

• xxmeyaxx

verkar vara som att man kan vara 21 år iaf skönt.
    vill inte att min vän ska behöva vara goodman för mig. haha.

• xxmeyaxx

ja, men då var resan bokad då

• xxmeyaxx

fick mail från Cinderellas kundtjänst idag

"Åldersgränserna är ändrade sen den 01/04-06. Och är nu 21 för både tjejer och killar alla dagar i veckan."

• Wilja

Aha, dom får säkert inte ha olika eftersom det är diskriminerande!

• xxmeyaxx

men det är faktiskt inte mer än rätt. tycker inte alls om när krogar/kryssningar har sådana regler. typ, tjejer 21 och killar 23. Jag är en sambo som är lika gammal som mig, kul för han att jag får gå in, men inte han liksom.

• miss maple

meya:

Hoppas att du/ni får en trevlig resa
    Den båten är stor minst sagt.
    Har iof bara åkt den en gång men det var en kul resa.

• Runguska

Berätta om resan sen och hur maten var! Vill gärna åka någonstans med min man i sommar!

• xxmeyaxx

Jag åkte den i början av mars. Sambon och jag blev bjudna av svärmor. Dock var ju även hon med och sambons lillebror också. Pff. Så hon skulle ju bara hänga i rökpuben och där trivs inte jag (tål inte cigarettrök, tårarna rinner som vattenfall) och där skulle ju självklart sambon vara när han skulle prata med sin kära mamma halva kvällen. Suck.

Men nu ska jag, sambon och två rökfria vänner åka. hehe.

• xxmeyaxx

Seroc: Jag har åkt en gång förut med den. Stooor fin båt. Tycker att även de billiga hytterna är fina och de är inte alls dyra heller! Rekommenderas verkligen. God mat etc.

Svar på tråden frågor om cinderella!!