• MirandaPanda

Spräckt trumhinna?

Alltså det här var bara så obehagligt.

Jag har alltid ont i öronen när jag flyger, men nu idag fick jag vansinnigt ont och strax innan vi landade så sa det liksom "pyyyyssss" i ena örat och smärtan försvann direkt. Jag antar att det var min trumhinna som gick sönder? Fast jag hör fortfarande på det örat, gör man det ändå?

Någon som varit med om det här? Behöver man uppsöka läkare eller läker det på egen hand? Jag har inte alls ont och jag har undvikit att röra örat för att inte få in massa bakterier. Blev bara helt ställd när det här hände.

• Svar på tråden Spräckt trumhinna?
  • JCA

Jag har fått spräckt trumhinna flera gånger, men på grund av öroninflammation. Då får man ju penecillin så klart men jag vet inte om du behöver det nu eller om det läker ändå. Du borde nog ta kontakt med sjukvårdsupplysningen ochrådgöra med dom...

• MirandaPanda

Tack för ditt svar

Får väl ta och ringa imorgon och höra vad de säger.

• MirandaPanda

Jo, jag ringde och sjuksköterskan tyckte att jag skulle ta kontakt med en läkare för säkerhets skull. Ska ringa vårdcentralen imorgon och se om jag får tag på någon tid (de hade redan stängt när jag försökte få tag på dem).
    Hmm... Men innan jag kommer dit lär det väl ha läkt ihop av sig själv...

• JCA

Hihi, antagligen... Får väl se vad dom säger i morgon då

• Jennie Brunflo

Det kan ju varit tryckutjämning som skedde också.

Det behöver ju inte vara trumhinnan som spruckit.

Lycka till hos läkaren!

• Tina83

jag hade en svår öroninflammation, trumhinnan gick sönder, men jag hörde inget på flera veckor. nära att hörseln inte kom tillbaka men det gjorde den tack o lov.

jag tror inte att det va trumhinnn som gick sönder

• MirandaPanda

Det gick inte att få någon tid på vårdcentralen igår, men sköterskan sa att jag skulle återkomma om jag fick ont eller så.

Hoppas det är som du säger Tina83.

Tack för att ni engagerat er

Svar på tråden Spräckt trumhinna?