Någon vuxen som är mjölkkänslig?
Undrar bara om det är nån här inne (vuxen) som är känslig mot mjölk/laktos?
Hur märkte ni isf att ni är känsliga mot just mjölk?
Alltså vilka symptom fick ni?
Tacksam för svar
Undrar bara om det är nån här inne (vuxen) som är känslig mot mjölk/laktos?
Hur märkte ni isf att ni är känsliga mot just mjölk?
Alltså vilka symptom fick ni?
Tacksam för svar
Jag är känslig mot mjök..ibland tar frestelsen över.. då blir jag pruttig i magen ( o inte så lite) och får lite magknip....
här också...
får koliksmärtor i magen vid för mycket mjölk... antingen får jag diarreanfall under flera timmar, i värsta fall kräks jag och får enorma kramper.. eller så blir bara magen stor, jag mår illa och fiser vidrigt äckliga pruttar..
Min mage är uppblåst, har ont i magen, är otroligt fisig...
Har märkt att det blir värre när jag dricker mjölk eller äter nåt med mjölk i, typ pannkakor
Jag har mjölkallergi så jag kräks och får svårt att andas. Inte så där jättekul precis.
Jag visste inte om att jag var laktosintolerant,fick konstiga små små blåsor i handflatorna i fotsulorna.Inget obehag som klia,värk mm,men det såg äckligt ut med små rödbruna blåsor.Hur som helst läkaren sa på en gång att det var mjölkallergi och skerv en remiss till sjukan o mycket riktigt så har jag mjölkallergi.
Hur det känns...fruktansvärda magsmärtor,gaser i magen som bullrar och far runt,svavelluktande diarrer,ser gravid ut..
södertälje, är du både laktosintolerant och har mjölkallergi?
Fick laktosintolerans konstaterat när jag var 20. Hade då sökt vård eftersom jag hade ont i magen så ofta. Brukade vakna på nätterna för att jag hade ont. Smärtan satt liksom mitt i magen men var diffus. Kan inte minnas att jag hade några större besvär med gaser el diarrér. Tror att symtomen kan variera från person till person. Fick i a f göra en laktosbelastning som visade positivt. Blev mycket bättre när jag slutade med mjölkprodukter..
jag tål inte laktosen och proteinet...så det betyder att det är både och
södertälje, det var joxigt men det är klart det blir ju egentligen ingen skillnad om du är mjölkallergisk för vi får ju iaf ta bort allt med mjölk i. Jag tycker faktiskt att det går ganska bra, enda gångerna jag känner mig lite kinkig är på sommaren när alla andra äter glasstrutar. Tårta och sånt kan jag klara mig utan men glassen ... nää då gråter jag nästan fastän jag är vuxen
...men det finns en under bar Tofu glass (6kantigt paket)
Och desstuom så har Oatly kommit ut med glass som smakar jordgubb Alltså som pinne, jättesmidigt
Annars är deras chokladglass underbar, även fast den är lite "oljig" efteråt.
Angående symtomen, så hade jag precis som flera andra här inne... men visste inte om att jag var allergisk tills jag hamnade på sjukhuset efter en allergiskchock pga. mjölken.
Jo jag känner till tofuglassen men det är det där när man går in på kiosken och köper en strut eller kulglass som jag saknar. Oatlys pinne har jag inte sett, måste ut och leta