• madeleine 20

ont i solar plexus

har ont i solar plexus. beror detta på graviditeten tro? Har läst om andningsproblem och sånt innan... Är på jobbet och var tvungen att sätta mig ner av smärtan. det är inte outhärdligt men det är lite jobbigt....
    Någon som vet??

• Svar på tråden ont i solar plexus
  • kajsalisah

Hur mår du för övrigt?

Min bm håller mig under extra uppsikt för havandeskapsförgiftning. Symtomen är , äggvita i urinen, högt blodtryck (främst undertrycket som är kritiskt om det drar iväg), kraftig huvudvärk, illamående, ont mellangärdet......(typ solar plexus)

Har du inget av det andra behöver du säkert inte vara orolig men var observant! Det är ju mycket som växer och töjs därinne och jag har haft ont i solar plexus utan att det varit någon fara men som sagt - det är bra att vara observant.....

Lycka till - kramisar

• quennie

Ursäkta mina spekulationer här...jag kan ha helt fel...vill bara hjälpa dig att utesluta vissa saker...

Har du halsbränna och sura uppstötningar också? Jag brukar nämligen få ont där du beskriver eller strax nedanför bröstbenet (magmunnen) och det känns som man inte får luft men man har liksom inte ont i lungorna.
    Jag får svårt att hålla mig stilla pga av smärtan. För mig handlar det om magmunnen och att äta flytande Gaviscon hjälper men det tar en stund innan det börjar verka. Ibland får man ta det flera gånger om dagen men det brukar räcka för mig att ta det på kvällarna. Kanske är det något sånt?
    Ring din BM och fråga om du är orolig.

• jebe

Har haft MAGKATARR i flera år ( verkligen inget att rekomendera!) Och det som quennie skriver är typiska symptom..... Man kan få liknande känningar som gravid, men de går ju förhoppningsvis över efter förlossningen. Har man det även innan (som jg) så blir det värre under graviditeten. Precis som quinnie säger finns det en mängd (bla Gaviscon) receptfria tabletter o mediciner på apoteket!
    Hoppas det går över !!!

• jebe

Kolla länken som heter link, rennie, novalucol.... om du undrar över mediciner, fniss!

Svar på tråden ont i solar plexus