• Anniz83

Någon som har varit i Costa Brava?

Vi ska åka till costa brava till en ort som heter Calella den sjätte Maj.. Någon som har något tips på vad man kan göra där förutom o bada då ? Som kan roa en 3½-åring...=)
    Är det dyrt o äta ute? Är det billigt annars, typ kläder o sånt, eller det är samma prisnivå som i Sverige ungefär?
    Kanske till och med någon som ska dit den sjätte maj? =)

• Svar på tråden Någon som har varit i Costa Brava?
  • Anniz83

vi ska åka buss! och vi ska vara där nere i 2 veckor! något bra tips på ställen o besöka?

• isisisis

Har vart i grannstaden också med buss! Hyllingbuss! Jäklar vilken resa,den gör jag inte om!!!
    Dåligt hotell var det också,och dålig mat och en jäkla massa tyskar! Såg knappt en spanjor på hela resan! Hoppas du får en bättre upplevelse!

• Anniz83

tur att vi ska åka med Ölvemarks då! hihih =) har bara bra erfarenheter av dom sedan tidigare! Besökte ni Calella när ni var i grannstaden eller?
    Tråkigt för er att er resa inte var så bra som planerat.. Var ni där länge eller?

• isisisis

Vi var där i 10 dar! Vi reste samtidigt som min sons klasskamraters föräldrar och dom steg av nästa station dvs Calella.Vi i costa del sol.De hade haft jättebra mat,men sämre sängar.Vi hade jättedålig mat men sköna sängar! Vet inte vilket som var bäst!
    Det var rätt kallt i vattnet också! *S*
    Jag blev faktiskt kraftigt besviken ,efter att ha turistat i Grekland i många år innan!
    Jag kan dock rekommendera att ta en tur till Barcelona ,Det uppvägde hela resan! Fantastisk stad! Underbar arkitektur och mycket att se! Det finns också turer upp till Andorra ,Lilleputtlandet!

• Anniz83

Vilken tid på året var ni där?
    Bara man kan sova i sängarna e det ju bra =)
    Ja vi har planerat att åka till barcelona en dag o andorra en dag! Är det billigt i Andorra?
    Vi får väl se vad vi tycker om det, alla tycker ju olika! Som tur é!

• querer

Hejsan!
    Jag var nöjd med vår tripp dit. Vi åkte med samma bussbolag. Det är säkert 6 årsedan vi var där nu om inte mer. Vi hade det mkt bra där hade lite otur me vädret i början av veckan men det blev kanon sen. Kan rekomendera att åka till Andorra, vilket ställe. Billigt var det när vi var i Andorra tror att det är det fortfarande. Trevlig resa

• utlandssvenska

Barcelona ar en underbar stad!!!!!! En av mina favoriter!

Svar på tråden Någon som har varit i Costa Brava?